După anunţul privind demolarea unei porţiuni a autostrăzii Orăştie-Sibiu, o altă porţiune de autostradă din România ar putea fi demolată, informează revista Capital.
Constructorul este tot firma italiană Salini Impregilo, care a construit şi porţiunea din autostrada Orăştie-Sibiu care urmează să fie demolată.
Surse oficiale din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi au declarat pentru Capital că o porţiune din cei 17 km de autostradă, aflaţi pe lotul 2, cuprins între Lugoj şi Deva, anunţaţi a fi daţi în folosinţă la sfârşitul acestui an, ar putea fi demolată din cauza faptului că s-a constatat folosirea materielor de slabă calitate ca şi la autostrada Orăştie-Sibiu.
„Materialele de construcţii care ar fi trebuit puse în corpul autostrăzii nu au fost găsite de experţi, dar au fost plătite de către Compania Naţională de Autostrăzi. În expertiză este precizat că trebuie demolată o anumită porţiune de autostradă pentru că s-au constatat lucruri foarte grave”,au explicat sursele citate de Capital.
CNADNR a depus plângere penală
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a formulat o plângere penală la parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu împotriva constructorului italian Salini Impregilo, care a lucrat la tronsonul al treilea al autostrăzii Sibiu-Orăştie, unde au apărut deficienţe pe o porţiune de câteva sute de metri, care trebuie demolată şi reconstruită.
CNADNR spune că, potrivit dispoziţiilor legale şi contractuale, Salini-Impregilo este singura entitate responsabilă pentru proiectarea şi executarea lucrărilor aferente pentru acest tronson de autostradă, astfel că solicită organelor abilitate să realizeze cercetări faţă de constructor pentru săvârşirea mai multor infracţiuni, printre care înşelăciune şi efectuarea de lucrări neautorizate sau cu încălcarea condiţiilor stabilite în autorizaţie în zona drumului public.
Închisă la 10 luni de la inaugurare, autostrada “care stă să o ia la vale” s-a transformat în „autostrada care pluteşte”, după ce muncitorii au descoperit că apa s-a infiltrat la 8-10 metri sub autostradă, în zona kilometrului 60.
O bucată de circa 200 de metri din autostrada pe care statul a plătit 130 de milioane de euro ar urma să fie demolată şi reconstruită.
Ce maşini îţi poţi cumpăra în România cu 4.000 de euro
GALERIE FOTO. Maşinile familiei Ceauşescu: într-o ţară închisă, ei aveau mereu cale liberă