Capitala are un sistem elaborat de măsurare a traficului rutier. Sistemul a fost montat din 2007 până în 2009 şi a funcţionat cu pauze, până în 2014.
DIESELGATE. Ai Skoda, Seat, Audi sau VW? Află aici dacă ai instalat software-ul cu probleme
Echipamentele de monitorizare a traficului au fost montate în 240 de intersecţii, unde sunt antene, camere de luat vederi şi transmiţători legaţi la semafoare. De asemenea, au fost montaţi senzori în asfalt, la distante de 50, 20 şi 10 metri de intersecţie. Când o maşină parcurge distanţa dintre senzori cu o viteză prea mică, este un semn de aglomeraţie şi dispecerul ar trebui să dea verde semaforului, ca să decongestioneze traficul.
Potrivit stirileprotv.ro, sistemul de management al traficului din Bucureşti nu funcţionează din cauza unor cabluri tăiate accidental, în urma unei lucrări între Piaţa Sudului şi Piaţa Victoriei. Problema nu a putut fi remediată din cauză că nu mai există un contract de mentenanţă, după ce contractul de întreţinere a sistemului a expirat şi nu a fost reînnoit.
Tu ştii cum funcţionează suspensia unei maşini? Un clip din 1938 face o descriere perfectă
Directorul general al Administraţiei Străzilor, Alina Roman, a demisionat, în contextul discuţiilor privind nefuncţionarea, de mai multe luni, a sistemului de management al traficului din Capitală.
Primarul Capitalei ar fi convocat persoanele responsabile cu sistemul de management al traficului, după ce presa a semnalat că acesta este nefuncţional de mai mult timp. „Edilul şef îi asigură pe bucureşteni că va lua toate măsurile pentru ca defecţiunile apărute să fie remediate în cel mai scurt timp, iar sistemul de management contractat de Municipalitate să funcţioneze în parametri normali”, se arată în comunicatul Primăriei.