Detalii ascunse din scandalul VW: vina a fost aruncată pe doi ingineri, însă realitatea confirmă ceea ce mulţi bănuiau
Cel puţin 30 de directori ai Volkswagen au fost implicaţi în manipularea testelor de poluare ale automobilelor diesel ale grupului, a relatat miercuri revista germană Spiegel, citând investigaţiile interne şi externe care au loc, relatează Reuters.
Dieselgate: VW pregătea un al doilea software ilegal pentru modelele 2016, despre ar fi „uitat” să menţioneze investigatorilor
Directorul general al diviziei americane a Volkswagen, Michael Horn, a declarat săptămâna trecută că vina aparţine unor „doi ingineri de software”, care au decis instalarea pe automobilele diesel a unui soft care reduce nivelul emisiilor poluante în timpul testelor, aceasta nefiind o decizie de management.
Reprezentanţii Volkswagen au refuzat să comenteze informaţia publicată de Spiegel.
DIESELGATE, de la A la Z. O analiză completă marca ProMotor, unde afli tot ce trebuie să ştii despre scandalul momentului
Producătorul auto german a recunoscut pe 18 septembrie că a instalat un soft ilegal pe 11 milioane de automobile diesel, pentru reducerea emisiilor poluante ale motoarelor în timpul testelor. Scandalul, izbucnit în urma investigaţiilor efectuate de agenţia de mediu din Statele Unite, a dus la înlocuirea directorului general al grupului şi a altor directori din conducerea de vârf, precum şi la scăderea capitalizării VW cu circa 33 de miliarde de euro.
Volkswagen a încercat să limiteze daunele, dar Standard & Poor’s a retrogradat luni ratingul pe termen lung al grupului, măsură care creşte costurile de finanţare ale producătorului auto.
VW a bugetat pentru trimestrul al treilea costuri de 6,5 miliarde de euro pentru finanţarea unei campanii de rechemări în service a 11 milioane de automobile diesel, pentru înlocuirea softului ilegal, care va avea loc în 2016.