Uzura neuniformă a anvelopelor. Cât de importantă este, de fapt, rotirea periodică a cauciucurilor?

Autor: Marius Vișan 10 dec. 2020 Știri auto

Rezultatele testelor demarate de companiile producătoare de anvelope arată diferența ratei de uzură între anvelopele din față și cele din spate și totodată confirmă faptul că uzura neuniformă a anvelopelor afectează siguranța și poate aduce costuri suplimentare inutile.

Testelor efectuate pe teren de Nokian Tyres evidențiază faptul că anvelopele cu care sunt echipate roțile motrice se pot uza de până la patru ori mai repede în timpul iernii decât anvelopele cu rulare liberă. De aceea, anvelopele ar trebui rotite periodic între cele două axe.

Rotirea periodică a anvelopelor este un factor important

În cazul anvelopelor de iarnă, cele situate pe partea din față a unui vehicul cu tracțiune față se pot uza de până la patru ori mai repede decât anvelopele din spate. În cazul anvelopelor de vară, rata de uzură a anvelopelor din față poate fi aproximativ dublă comparativ cu a celor din spate.

Un stil de condus calm reduce uzura anvelopelor. În plus, se recomandă să fie evitate frânările, accelerarea și impulsurile de direcție bruște.

Condiții de iarnă: Cauciucurile trebuie umflate cu 0,2 bari mai mult decât recomandă producătorii

Utilizarea unei presiuni corecte reduce gradul de uzură al acestora și rezistența la rulare și totodată îmbunătățește stabilitatea la volan. În condiții de vreme rece, presiunea scade, iar anvelopele de iarnă trebuie umflate cu 0,2 bari mai mult decât recomandă producătorii.

De asemenea, trebuie verificată data de fabricație a anvelopei, menționată pe partea laterală a anvelopei. Șirul de patru cifre arată vârsta anvelopei astfel: primele două cifre indică săptămâna de fabricație, iar ultimele două indică anul.

Când „expiră” anvelopele?

Un set nu ar trebui utilizat mai mult de șase ierni. Efectele uzurii anvelopelor pot fi observate la accelerare, frânare și aderență laterală.

Mulți șoferi consideră că orice anvelopă este suficient de bună pentru o mașină veche, din motivul că nu își doresc să investească o sumă importantă într-un set de anvelope pentru aceasta. Din punctul de vedere al siguranței însă, cu cât o mașină este mai veche, cu atât are nevoie de anvelope mai bune.

Sfaturi pentru încetinirea uzurii anvelopelor

Rotiți anvelopele între puntea din față și cea din spate periodic, la fiecare 10.000 de kilometri;
– Evitați frânarea, accelerarea și schimbările de direcție bruște;
– Nu depozitați anvelopele în lumina soarelui. Luați întotdeauna în calcul un loc întunecat și cu temperatură medie;
– Montarea anvelopelor de către un specialist este esențială.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Nokian


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide