Mai întâi, să tranşăm o falsă dezbatere. Cum e mai corect: „tracţiune spate” sau „propulsie”? Adevărul e că ambele expresii sunt acceptabile, pentru că înseamnă fix acelaşi lucru, fără să depindă de puntea pe care se realizează.
Prima este corectă prin prisma faptului că tracţiunea este o forţă care pune în mişcare maşina indiferent dacă se exercită pe puntea faţă, pe puntea spate sau pe ambele punţi (de unde şi expresia „tracţiune integrală”, iar nu „tracţiune-propulsie”).
Apoi, pentru tracţiune ai nevoie de aderenţă, iar sistemele de control al tracţiunii acţionează pe toate roţile, indiferent de punte. Pe scurt, propulsorul maşinii (motorul) trimite cuplul la roţi prin intermediul transmisiei, iar roţile realizează tracţiunea sau propulsia în urma aderenţei cu solul.
Iată care sunt avantajele şi dezavantajele fiecărui sistem în parte.
Avantajele tracţiunii faţă
Dezavantajele tracţiunii faţă
Avantajele tracţiunii spate
Dezvantajele tracţiunii spate