După ce am văzut care mărci îi fac fericiţi pe germani, e timpul să vedem topul celor mai apreciate trei modele din fiecare segment în parte.
La maşini mini, citadina Volkswagen up! a reuşit să obţină prima poziţie, urmată de Toyota Aygo şi Smart Fortwo.
În segmentul subcompactelor, Toyota Yaris a primit 823 de puncte, fiind urmată de Citroën DS3 şi Kia Rio.
La maşini compacte, celebrul Volkswagen Golf nu a reuşit să între în top 3. În schimb, prima poziţie a fost ocupată de vărul său, Seat Leon. Au urmat Kia cee’d şi Toyota Auris.
În segmentul mediu, găsim din nou un model Toyota în top, şi anume Avensis, urmat de Škoda Superb şi Mercedes-Benz C-Class.
La maşini mari, un rezultat surprinzător de bun a fost obţinut de break-ul suedez Volvo V70, care a primit un punctaj mai bun decât Mercedes-Benz E-Class şi Audi A6.
În categoria monovolumelor compacte, Opel Meriva a ieşit câştigător, urmat de Nissan Note şi Citroën C3 Picasso.
La monovolume, primul loc e ocupat de Mercedes-Benz B-Class, care ar putea fi considerat mai degrabă un monovolum compact, şi nu unul de dimensiuni mari. Următoarele locuri au fost ocupate de Seat Altea şi Volkswagen Touran.
În segmenul SUV-urilor compacte, Kia Sportage a primit coroana, cu 836 de puncte. După modelul coreean a venit Mitsubishi ASX şi Ford Kuga.
La SUV-uri mari, neamţul Volkswagen Touareg a primit cele mai multe puncte (842), urmat de vărul de grup Porsche Cayenne (840 de puncte) şi BMW X6 (837 de puncte).
În topurile celor mai apreciate modele, Toyota şi Volkswagen au câte doi câştigători fiecare, în vreme ce Kia, Mercedes-Benz, Opel, Seat şi Volvo primesc câte un trofeu fiecare.
Acum că te-ai lămurit cu preferinţele germanilor, te întreb: crezi că în România ar fi existat alte rezultate la acest studiu?