Top 10 cele mai fiabile SUV-uri din EUROPA. Duster este printre ele

Publicat: 12 05. 2016, 13:40

 


SUV-urile sunt printre cele mai râvnite maşini de pe piaţă. Ele reuşesc să satisfacă atât nevoile familiştilor, cât şi ale aventurierilor care stau în oraş dar, din când în când, fac câte o escapadă în natură. În aceste condiţii ne-am întrebat care sunt cele mai bune SUV-uri de pe piaţă în moment? 

Autoexpress.co.uk a publicat o listă cu cele mai fiabile SUV-uri care pot fi cumpărate de pe piaţa din Europa. Surprinzător sau nu, pe această listă se află şi Dusterul nostru, dar şi fratele sau mai mare – Kadjar. Iată lista completă:

GALERIE FOTO

1. Volvo XC90

A fost cel mai aşteptat Volvo din ultimii ani. Este cel mai SIGUR Volvo din toate timpurile şi nu riscăm dacă spunem că este şi cea mai sigură maşină din toate timpurile. La testele EuroNCap de anul trecut XC90 a obţinut 97% la protecţia pasagerilor, şi un covârşitor 100% la nivelul sistemelor de siguranţă, acesta fiind cel mai bun punctaj din toate maşinile testate în 2015. XC90 este construit pe noua platformă – numită Scalable Product Architecture – pentru implementarea căreia s-au cheltuit peste 8 miliarde de euro. Platforma – împreună cu trademark-ul „Ciocanul lui Thor” şi cu grila masivă – va fi factor comun pentru viitoarele modele Volvo.

La interior, noul XC90 are loc pentru şapte pasageri (fiecare cu spaţiile lui depozitare), scaunele de pe rândul al treilea putând să găzduiască şi persoane de 1,7 metri înălţime. Tapiţeria este dintre cele mai bune (are şi etichetă cu steagul Suediei), iar materialele şi finisajele nu anunţă decât delectare în purul stil premium. Nu s-a făcut rabat de la aluminiu, lemn şi piele pentru a crea cel mai luxos interior care a existat vreodată pe un Volvo – şi n-am zis-o noi pe asta, au zis-o chiar oficialii. 

2. Land Rover Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport, înlocuitorul lui Freelander, are toate atuurile unui SUV dedicat în primul rând confortului pe asfalt, dar şi suficiente dotări pentru a nu-i fi deosebit de teamă în afara acestuia. Avem de-a face o maşină cu mai mult „Sport” decât „Adventure” în vene, una mai potrivită aspiraţiilor unui public mai degrabă urban. Acest model vine în două variante de motorizări: o unitate de 2 litri şi 240 CP, pe benzină, cuplat cu o transmisie automată ZF în nouă (9!) trepte, cu padele pe volan şi cu tracţiune integrală oferită în standard, sau un motor diesel de 2.2 litri şi 190 CP, care poate fi cuplat şi cu transmisie manuală în şase trepte.

3. Kia Sorento

Sorento măsoară 4.780 mm lungime (cu 95 mm mai mult decât la generaţia precedentă), 1.685 mm înălţime (cu 15 mm mai puţin) şi are un ampatament de 2.780 mm (cu 80 mm mai mult). Dimensiunile mai generoase se traduc printr-un habitaclu mai încăpător pentru ocupanţii celor trei rânduri de scaune, dar şi printr-un portbagaj mai mare: 605 litri faţă de cei 515 litri ai generaţiei anterioare. Coreenii spun că interiorul a fost desenat şi dezvoltat la centrul Kia din Frankfurt, Germania şi că materialele moi şi pielea creează o ambianţă demnă de o maşină premium. 

4. Audi Q7

Maşina arată mai degrabă a break supraînălţat decât a SUV, ceea ce ne duce cu gândul că principala sa utilizare va fi aceea de a duce copiii în siguranţă la şcoală. Totuşi, forma mai alungită şi mai puţin masivă îi va permite să fie şi mai distractiv pentru şosea, pentru că maşina pare mai scundă şi mai lată decât precedentul model, chiar dacă lucrurile nu stau, de fapt, aşa. Noul Audi Q7 stă pe o platformă nouă, numită MLB Evo, care îi permite să fie cu circa 325 de kg mai uşor decât precedenta generaţie la motorizări şi echipări similare (1995 kg pentru diesel, 1970 kg pentru benzinar), în special datorită folosirii extensive a aluminiului. De asemenea, per total, motorizările sunt cu 26% mai economice (28% la TFSI şi 23% la TDI). A fost îmbunătăţit şi coeficientul aerodinamic cd, acesta având o valoare de doar 0.32, fără îndoială datorită formei mai fluide a maşinii.

5. Porsche Macan

Porsche Macan e mai mic decât SUV-ul Cayenne, dar e destul de greu să-ţi dai seama de asta la prima vedere, fiindcă noul Macan arată la fel ca un Cayenne. În spate, diferenţele dintre cele două modele sunt mai uşor de sesizat – aici, stopurile de pe Macan au un design inspirat din supersportiva 918 Spyder. Chiar şi interiorul arată aproape la fel ca în Cayenne, ceea ce nu e neapărat rău, fiindcă materialele folosite la primul SUV Porsche sunt de o calitate foarte bună. Indiferent de nivelul de echipare, Porsche Macan primeşte în standard tracţiune integrală şi transmisie automată cu dublu ambreiaj şi şapte trepte PDK. Tot pe lista de dotări standard se află şi butonul sport, care – atunci când e apăsat – îmbunătăţeşte viteza de reacţie a motorului şi creşte valoarea la care limitatorul de turaţie intervine, iar cutia de viteze schimbă treptele la o turaţie mai mare.

6. Hyundai Santa Fe

Cu un ampatament de 2700 mm, Santa Fe are un design masculin, agresiv şi o personalitate accentuata. Nota sa personală se datorează plafonului mai puţin înalt, parbrizului mai înclinat, geamurilor laterale spate triunghiulare şi lunetei curbate. Profilul autovehicului este completat de jantele din aliaj cu finisaj cromat închis la culoare, disponibile în premieră pentru Hyundai si în versiunea de 19 inch. La capitolul propulsoare, Santa Fe vine pe piaţa europeană cu două variante de motorizare diesel şi una pe benzina. 

7. Dacia Duster

Dacia Duster este primul vehicul de teren al mărcii Dacia şi al şaselea model al gamei. La puţin timp de la evenimentul de lansare la Salonul Auto de la Geneva Dacia Duster a fost desemnat cel mai ieftin SUV din lume de către World Records Academy. Faceliftul de care a beneficiat în 2013 a adus doar câteva tuşe de modernitate la exterior, fără a schimba în mod dramatic aspectul maşinii. 

8. Range Rover Sport

Bazat pe cea de-a patra generaţie a modelului Range Rover, Range Rover Sport era descris la lansarea sa din 2013 ca fiind „cel mai rapid şi cel mai agil Land Rover din istorie” de către oficialii companiei britanice. Cel mai important lucru de ştiut despre acest SUV este că la momentul când a fost proiectat s-a renunţat la soluţia unei caroserii din oţel montate pe un şasiu de tip scară şi s-a adoptat construcţia unei caroserii autoportante din aluminiu, ceea ce a însemnat o reducere a greutăţii cu 420 kg faţă de generaţia precedentă. Sport e mai lung cu 62 mm şi are un ampatament mai mare cu 178 mm faţă de prima generaţie, dimensiuni care au dus la îmbunătăţirea spaţiului interior şi au permis montarea unui al treilea rând de scaune, în portbagaj. Range Rover Sport poate găzdui, la nevoie, şapte persoane.

9. Land Rover Discovery 4 

Discovery 4 a fost modificat estetic şi îmbunătăţit tehnic pentru a fi aliniat la noul standard al mărcii, care, după preluarea ei de către Tata, a devenit mult mai premium. Atât de premium, încât Land Rover Discovery 4 este de acum mai premium decât a fost vreodată un model LR. Şi acum ajungem să explicăm acest „mai premium”. „More premium” înseamnă pentru Land Rover că se va inspira mult mai mult din Range Rover. Din faţă ai putea jura că vezi venind spre tine un RRS fără facelift, nicidecum un Discovery, iar acest lucru se datorează grilei motorului şi farurilor care arată atât de… Range Rover.

10. Renault Kadjar

Renault Kadjar este primul crossover de segment C al celor de la Renault. Fratele bun al lui Nissan Qashqai, Kadjar este disponibil atât în versiune 4×4, cât şi în versiune 4×2. Are dimensiuni compacte, cu cei 4,45 m lungime, 1,84 m lăţime şi 1,60 m înălţime, iar interiorul beneficiază de o soluţie completă de conectivitate, care are în vedere publicul ţintit de această maşină: tinerii activi, care vor o maşină cu care să poată ajunge unde doresc.