Fie că ai un BMW, Audi, Mercedes sau orice altă mașină, o relaţie bună cu mecanicul tău este un aspect important al vieţii de șofer.
În vremurile moderne este destul de rar să ai așa ceva, pentru că este foarte puțin probabil ca să ai în anturajul tău un mecanic auto la care să poți merge fără grija că te va păcăli.
Uleiul și filtrele sunt cele care îi trimit pe cei mai mulţi clienţi în service, ca parte a reviziei. Din păcate, exact aici se înregistrează şi cele mai multe furturi, asta pentru că angajaţii nu înlocuiesc aceste filtre, deşi pe factură menționează că le-au înlocuit. Paguba este mare și poate fi de mai multe tipuri, dar toate se fac pe buzunarul clientului. Fie clientul dă banii pe o piesă / serviciu de care mașina nu va beneficia, fie mașina se strică și mai tare, ceea ce înseamnă că va ajunge din nou în service pentru o problemă mult mai mare decât cea pentru care venise inițial.
Subiectul țepelor din service a fost readus în discuție de canalul de YouTube 99Vehicles. Într-un clip video postat recent se vorbește despre cum pot fi înșelați clienții care merg să schimbe uleiul la mașină.
Un caz asemănător s-a întâmplat la un service din Râmnicu-Vâlcea. Un client de BMW Seria 5 E60 din anul 2005, cu cutie ZF, a cumpărat 12 litri de ulei, în condițiile în care mașina respectivă are nevoie de 10 litri de ulei la o revizie. Cei doi litri în plus erau pentru spălarea cutiei de viteze. Uleiul va circula prin ea și o va curăța de reziduri, după care se va introduce exact cantitatea menționată de producător.
– Modalitatea clasică (gravitațională) presupune golirea uleiului printr-un bușon special în tava de scurgere. Este metoda cea mai accesibilă, și ca manoperă, și ca litri de ulei (7 litri pentru BMW-ul din povestea noastă).
-Aparat ATF automat de schimbat ulei. Această metodă este mai costisitoare (cu aproximativ 500 de lei în plus), și necesită 12 litri de ulei.
Problema a apărut după presupusa revizie, când clientul a primit înapoi de la mecanici 5 litri de ulei care ar fi rămas în plus.
Asta înseamnă că acel client a beneficiat de modalitatea de schimb clasică, manuală, deși a plătit pentru cea automată.
Morala este: pentru a fi sigur că mecancii nu te țepuiesc ar fi bine să asiști la reparație. În acest mod te asigură că revizia / reparația chiar se efectuează și nu este doar o procedură pe care mecanicii ți-o trec pe factură iar în realitate ea s-a efectuat.
Apropo de acest fapt, cei de la 99vehicles mai relatează un caz în care un șofer și-a lăsat mașina la service, în parcare, pentru revizie, urmând ca mecanicii să vină, să o pună pe rampă și să se coupe de ea.
Neavând unde să stea în acest timp clientul a așteptat în mașină. Așteptarea s-a prelungit iar omul a adormit. După câteva ore de somn a fost trezit de un telefon. L-au sunat mecaniciii care i-au spus că mașina lui este gata și poate să vină să o ia. Adică mașina nici măcar nu a fost mișcată, de reparat nici nu s-a mai pus problema.