Sistemul ABS aniversează 50 de ani. A fost prezentat la Frankfurt în 1969
În toamna anului 1969 industria auto prezenta o premieră mondială: ITT-Teves a prezentat MK I, primul sistem sistem de îmbunătăţire a frânării prin evitarea blocării roţii (ABS).
Ideea de a preveni blocarea roţilor atunci când un autoturism frânează greu, astfel încât maşina să poată continua să fie condusă, a apărut încă din anii 1920. Dar o soluţie a problemei a apărut doar cu dezvoltarea unor sisteme electronice puternice.
Începând cu anul 1965, inginerii de la Teves (ulterior ITT-Teves) – compania a devenit parte a Continental în 1998 – au lucrat la un sistem de frânare anti-blocare pentru autoturisme. Începând cu anii ’70, circuitele integrate bazate pe tehnologia circuitelor analogice au fost folosite pentru a regla presiunea frânei şi pentru a preveni astfel blocarea roţilor.
Cu toate acestea, tehnologia a fost utilizată iniţial doar în 36 de vehicule de testare pentru poliţia suedeză. Criza petrolului şi slăbirea ulterioară a economiei, care a afectat în special piaţa auto, au împiedicat producţia de serie timp de ani.
Acest lucru a început în sfârşit în 1984, ca o descoperire tehnologică: spre deosebire de sistemele concurente care erau deja pe piaţă, Teves, acum parte a Continental, a lansat MK II, primul ABS controlat prin microprocesor din lume pentru maşinile de pasageri.
În America de Nord a fost disponibil pentru Lincoln Continental, în timp ce în Europa această tehnologie de siguranţă a devenit o caracteristică standard a Ford Scorpio. Instalarea sa în fabrică a fost o altă noutate, deoarece la acel moment ABS-ul era de obicei disponibil doar ca o caracteristică opţională pentru o suprataxă semnificativă.
Citeşte şi
Nokian a lansat în Austria noile anvelope SUV Powerproof şi SUV Wetproof
Primele imagini cu noua electrică Volkswagen ID.3 de la Frankfurt – FOTO