Temperaturile extreme, atât cu plus, cât şi cu minus, sunt cele care afectează cel mai mult maşina. Pe timpul verii maşina va fi expusă constant la lumina solară, iar pentru a face ca temperatura de la interior să fie în limite normale şoferii recurg la diverse metode. Atunci când este parcată, cei mai mulţi conducători auto caută locurile umbrite, iar cei care sunt nevoiţi să le lase la soare îşi pun parasolare.
Acestea, în timp, decolorează plasticul, îl rigidizează iar acesta se poate crăpa. De asemenea, parasolarul apără de soare şi tapiţeria, reducând temperatura în interiorul maşinii. Foloseşte parasolar atât pentru bordul maşinii cât şi pe geamurile laterale şi lunetă.
Nu putem concepe o maşină fără aer condiţionat. Însă pentru a ne folosi de el pentru un timp îndelungat trebuie să te asigurăm că instalaţia îndeplineşte normele necesare. Cele mai comune acţiuni de mentenanţă sunt verificarea, curăţarea şi încărcarea.
Atenţie la temperatura motorului! Asigură-te că nivelul de antigel este în limite normale. Contrar unor convingeri populare, antigelul nu are doar un punct scăzut de îngheţ, ci şi un punct de fierbere situat foarte sus pe scara termometrului.
Schimbă uleiul. Şi motorul are nevoie de îngrijiri speciale. Uleiul, de exemplu, trebuie înlocuit cu unul care are o vâscozitate mai mare, pentru a rezista căldurii excesive. Pentru înlocuirea uleiului de motor, trebuie să mergi cu maşina într-un service auto.
Din cauza temperaturilor foarte ridicate, mai ales dacă maşina este parcată frecvent în soare, cauciucul ştergătoarelor poate deveni rigid sau chiar se poate crăpa. Verifică ştergătoarele cu atenţie! În cazul în care observi că nu mai funcţionează la capacitatea lor maximă, înlocuieşte cauciucul acestora.
Soluţie de parbriz antiinsecte. Lichidul de curăţat parbrizul se găseşte în două sortimente: de iarnă şi de vară. Cel de iarnă dizolvă gheaţa şi rezistă la temperaturi foarte scăzute, cel de vară are în componenţa sa substanţe cu proprietăţi antistatice, antiinsecte, antiaburire şi anticorozive.
Anvelopele se pot încălzi excesiv, la rândul lor, iar cea mai bună metodă pentru prevenirea acestui fenomen este verificarea presiunii în roţi. Roţile umflate la o presiune mai mică faţă de cea recomandată acoperă o suprafaţă mai mare de şosea, deci creează mai multă forţă de frecare şi, implicit, mai multă căldură.
– Redu viteza acolo unde asfaltul se vede în lumină mai închis la culoare sau lucios sau are petice proaspete. În astfel de zone, asfaltul încins scade aderenţa, fiind mai puţin poros şi neputând absorbi petele de ulei care îl fac extrem de alunecos.
– Frânează cu mult înaintea unui viraj mai ales în zonele în care asfaltul este foarte încins.
– Evită rularea pe denivelările din exteriorul virajelor, acolo unde zonele cu asfalt expus soarelui prezintă efectul de vălurire din cauza traficului greu.