Toată lumea își dorește un SUV (Sports Utility Vehicles), dar puțini știu care au fost modelele de la care a pornit acest „fenomen”. Jeep a fost una din mărcile care a contribuit la creșterea popularității. La noi în țară există chiar și expresia „cutare și-a luat un jeep”, atunci când vor să spună, de fapt, că și-a cumpărat o mașină cu o caroserie înaltă, de tip hatchback, şi o gardă la sol mai ridicată decât în cazul altor modele.
În timp ce toată lumea, de la începători de 18 ani la bunici, poate conduce un SUV, în trecut primele exemplare ale acestor vehicule au fost vândute în principal utilizatorilor comerciali, în serviciile militare, poliție, pompierii sau companiile forestiere și miniere.
Istoricii vor spune că Ford Explorer din 1990, a fost scânteia care a declanșat nebunia SUV-urilor moderne, dar Jeep Cherokee, care a debutat cu câțiva ani mai devreme, a fost adevăratul pionier al epocii sale, deschizând calea pentru vehiculele utilitare asemănătoare cu cele de astăzi.
Jeep Cherokee cu patru uși a avut o influență deosebită, inspirând nu numai modelul Explorer din ’90, ci și pe rivalii de la Nissan, General Motors și Toyota. obligându-i să adauge modele cu patru uși la ofertele lor de SUV de dimensiuni medii.
Există oameni care au anticipat că aceste mașini vor avea sucesc, așa că le-au păstrat în colecții, iar după mai bine de 30 de ani ele au ajuns să coste mult mai mult decât la momentul lansării.
Un astfel de exemplar am găsit pe mobile.de. În Germania se vinde un Jeep Cherokee din 1981 cu suma de 149.500 de EURO.
Cu doar 2.745 de km pe ceas, acest exemplar este practic nou. Cel care vinde mașina nu ne oferă foarte multe detalii despre ea, însă imaginile ne arată că se află într-o stare foarte bună. Chiar și sub capotă componentele arată exemplar. Nici măcar nu mai contează motorizarea sau alte detalii tehnice, pentru că mașina poate fi folosită cel mult ca exponat, în colecțiile pasionaților, și nu ca mașina care mai poate fi condusă zi de zi.