Cât a ajuns să coste un Saab 9-5? Mașina a fost demo car pentru 6 luni în București

Publicat: 30 07. 2020, 16:03
Actualizat: 30 07. 2020, 16:08

Saab 9-5 este o mașină cu una dintre cele mai interesante povești din industria auto. Acest model a fost construit pentru a rivaliza cu Audi A6 și BMW Seria 5.

Prima generație 9-5 a fost introdusă în 1997 pentru anul modelului 1998, înlocuind modelul Saab 9000. La acea vreme, mașina a reprezentat o dezvoltare semnificativă pentru producător. În septembrie 2009, a doua generație a fost prezentată la Salonul Auto de la Frankfurt, iar producția a început în martie 2010. A fost primul Saab lansat sub proprietatea Spyker Cars, chiar dacă a fost dezvoltat aproape complet sub proprietatea GM.

Saab 9-5 a fost construit la fabrica Saab din Trollhattan, Suedia, iar la momentul lansării era cel mai avansat model din gamă, din punct de vedere tehnologic. Lista de opţionale high-tech este extrem de bogată, începând de la display-ul inspirat din aviaţie, iluminarea adaptivă (Bi-Xenon Smart Beam), sistemul de avertizare pentru prevenirea părăsirii benzii de rulare (LDW), sistem de recunoaştere a indicatoarelor de circulație (TSR) și până la tracțiunea integrală (XWD) cu unitate eLSD.

Platforma tehnică împrumutată de la Opel Insignia

9-5 a fost primul model lansat pe piaţă de când Saab a fost preluat de Spyker. Platforma tehnică pe care a fost construit modelul scandinav a fost împrumutată de la Opel Insignia, preluând astfel şi câteva elemente ca manetele de semanlizare, butonul de aprindere a farurilor, etc. La nivel exterior, punctul de atracție era spatele dominat de acele două benzi luminoase care beneficiază de tehnologia LED.

Cel mai scump Saab 9-5 rulat se vinde cu 8.900 de euro

Un exemplar din a doua generație se vinde la noi în țară cu 8.900 de euro. Este cel mai scump exemplar Saab vândut în România în acest moment (iulie 2020). A fost fabricat în anul 2011 și a ajuns la un rulaj de 217.993 de km. Sub capotă se află motorul diesel cu o capacitate cilindrică  de 1.956 cm3 care produce 160 de CP, conectat la o cutie de viteze automată.

„Nivel de echipare – demn de invidiat!!! Mașina a fost demo car pentru 6 luni de zile la Autocobalcescu. Unic proprietar / utilizator. Este într-o stare tehnică / estetică foarte bună și fără evenimente rutiere. A circulat 90% pe rute externe / extraurban. Oferim și un set complet de roti (jante+ anvelope) de iarnă”, se menționează în anunțul de vânzare.

Intră în Galeria Foto