RCA 2014: calcul comparativ. Care sunt cele mai ieftine poliţe RCA pentru maşini second-hand
Dacă vrei să conduci prin România, trebuie să ai o poliţă RCA valabilă. Aşa spune legea. Altfel, dacă te prinde poliţia fără asigurarea obligatorie, primeşti amendă. Simplu.
Astfel, dacă tocmai ţi-ai cumpărat o maşină la mâna a doua, din România sau din străinătate, trebuie să închei o poliţă de asigurare auto obligatorie RCA. Pentru a veni în ajutorul tău, am pregătit câteva informaţii care o să te ajute în căutările tale pentru o ofertă convenabilă.
Pentru acest exerciţiu, am folosit calculatorul disponibil gratuit pe site-ul www.rca-ieftin.ro, unde am realizat mai multe simulări, în funcţie de vârsta şoferului, adresa din buletin şi maşina care urmează să fie asigurată.
Am pus la încercare şoferi cu vârste cuprinse între 20 şi 60 de ani, domiciliaţi în Sectorul 2 din Bucureşti şi în Fălticeni, judeţul Suceava, iar maşinile pe care le-am ales sunt următoarele: o Dacia Logan diesel produsă în 2006, un Volkswagen Golf 4 cu motor pe benzină produs în 2001 şi un Volkswagen Golf 5 cu motor diesel produs în 2004.
Am ales ca perioada de valabilitate a poliţei RCA să fie de 12 luni, cu începere din 1 februarie 2014. Reducerea acordată de sistemul bonus-malus este zero, având în vedere că este pentru prima dată când maşinile ar urma să fie asigurate de către noii lor proprietari.
Iată care sunt rezultatele la care am ajuns:
Pentru un Logan ai parte de cea mai ieftină asigurare RCA
Un bărbat de 20 de ani din Bucureşti trebuie să plătească peste 2.000 de lei pentru o poliţă RCA, adică prea mult
Preţurile pentru o poliţă RCA pentru Volkswagen Golf 5 2.0 TDI, una dintre cele mai importate maşini SH
Încă de la prima vedere, se poate observa că, indiferent de domiciliu sau maşină, tinerii sunt cei care trebuie să scoată din buzunar cei mai mulţi bani pentru o poliţă RCA. În cazul Loganului, de exemplu, un şofer de 20 de ani cu domiciliul în Sectorul 2 al Capitalei trebuie să plătească cel puţin 1.860 de lei pentru o poliţă valabilă 12 luni.
În oraşele mai mici, cum e Fălticeni, preţurile scad destul de mult în comparaţie cu cele cerute şoferilor din Bucureşti – 1.305 lei pentru o asigurare RCA pe 12 luni pentru o Dacia Logan diesel din 2006.
Vrei un Golf 5 TDI şi locuieşti în Bucureşti? Ghinion
De asemenea, simularea a scos la iveală că nu există nici un fel de reducere pentru femei, în afară de cazul în care şoferiţa este pensionată. Aceeaşi reducere se aplică, însă, şi pentru bărbaţi.
Concluzia dureroasă este că tinerii trebuie să plătească sume extraordinar de mari pentru o asigurare obligatorie RCA, în vreme ce persoanele trecute de 30 de ani au parte de preţuri corecte pentru poliţele RCA.
Astfel, cum ar putea tinerii să ajute la punerea în mişcare a vânzărilor de maşini noi din România şi, mai mult decât atât, cum ar trebui să simtă sentimentul libertăţii dat de maşina proprie dacă în fiecare an trebuie să plătească de patru ori mai mulţi bani pentru o poliţă RCA decât un şofer de peste 30 de ani?