Vrei să cumperi o mașină nouă dar bugetul nu-ți permite decât un model modest, care nu corespunde nevoilor tale? Uneori merită să cumperi o mașină aproape nouă de pe piața second hand, economisind o sumă importantă. Trebuie însă să ții cont de anumite aspecte.
Răspunsul simplu la întrebarea din titlu ar fi că merită, dacă îți permiți să plătești prețul acesteia. În realitate, însă, nu există răspunsuri simple, iar situația este suficient de complexă și în acest caz. Ce trebuie să știi este că cei mai mulți dealeri auto au curțile pline de mașini rulate aproape noi, iar cumpărarea uneia dintre ele îți poate aduce un discount semnificativ față de prețul de nou. Poți economisi astfel sute sau chiar mii de euro sau poți avea acces la o mașină pe gustul tău atunci când bugetul este limitat.
Tehnic, o mașină aproape nouă este o mașină second hand, care a fost înmatriculată deja de dealer. Prin urmare, cumpărând o mașină aproape nouă nu vei fi consemnat ca prim proprietar în actele acesteia. De regulă, o mașină aproape nouă este produsă în anul curent și are foarte puțini kilometri parcurși – câteva mii, de regulă. Practic, chiar dacă nu ești primul proprietar, vei fi primul care va folosi cu adevărat mașina. În cazul în care plănuiești să păstrezi această mașină o perioadă mai lungă de timp, cine a fost primul proprietar devine irelevant.
O categorie aparte de mașini aproape noi este cea a mașinilor înmatriculate de dealeri în anumite perioade pentru a crește artificial numărul mașinilor vândute. În cazul acestora, rulajul este apropiat de zero, ca în cazul unei mașini noi. Aceste mașini sunt de regulă vopsite în culori neutre – albastru închis, alb, gri etc și au o gamă de echipamente care le pun în valoare dar nu exagerează la acest capitol. Asta deoarece mașinile trebuie să fie atractive pentru un număr cât mai mare de potențiali clienți.
Cu totul alta este situația cu mașinile de demo ale dealerilor, care pot avea un rulaj ceva mai mare – spre 10.000 km, dar și o gamă bogată de echipamente. Asta deoarece vânzătorii trebuie să poată demonstra clienților o gamă cât mai largă de echipamente. Și în acest caz discountul poate fi unul generos. În plus, o mașină demo va fi bine întreținută pentru a face o impresie bună clienților. În cazul unei astfel de mașini nu trebuie să vă grăbiți cu semnarea actelor. Este recomandat să faceți o examinare atentă a mașinii pentru a descoperi eventualele daune – multe lucruri pot merge prost în timpul unui test drive. Puteți folosi apoi aceste informații pentru a negocia un preț mai avantajos.
Unul dintre dezavantajele cumpărării unei mașini aproape noi față de una nou-nouță este faptul că va trebui să accepți o configurație existentă. Adesea, această configurație poate fi una bogată, în special dacă mașina a fost folosită ca model de test drive pentru potențialii clienți. Un alt dezavantaj este că nu vei putea apela la programul Rabla pentru a scădea prețul de achiziție decât în cazul în care este vorba de o mașină electrică sau hibridă plug-in.