Trebuie să utilizaţi frâna de mână (numită şi frâna de urgenţă sau frână de parcare) de fiecare dată când parcaţi maşina, chiar dacă maşina are cutie de viteze automată? Răspunsul este da, şi iată tot ce trebuie să ştiţi despre frâna de parcare şi de ce ar trebui să o utilizaţi.
Frâna de mână este o componentă esenţială a sistemului de siguranţă al vehiculului şi ar trebui să fie folosită în mod regulat – nu doar atunci când maşina este parcată în pantă. Chiar dacă frâna de parcare este, de obicei, recunoscută ca fiind esenţială pe un vehicul cu transmisie manuală, ar trebui să fie considerată la fel de importantă şi pe un vehicul cu transmisie automată.
Atunci când o maşină cu transmisie automată este pusă în Park, se acţionează un dispozitiv din interiorul transmisiei alcătuit dintr-un bolţ metalic se cuplează într-o crestătură. Când este cuplat, clichetul restricţionează rotirea axului de ieşire al transmisiei.
Din nefericire, bolţul metalic se poate rupe sau eventual se poate dezlipi, iar maşina o poate lua la vale.
O frână de staţionare, pe de altă parte, va menţine vehiculul în poziţie fixă. Frâna de mână are un sistem mai puternic decât cel al funcţiei Park.
Când vine vorba de transmisiile manuale, frâna de mână este esenţială. Frâna de parcare trebuie să fie acţionată de fiecare dată când un vehicul este parcat.
Frâna de mână este un sistem mecanic care ţine maşina pe loc ei când este parcată. Cablurile din oţel sunt ataşate la pârghia frânei de mână, iar atunci când pârghia este trasă, cablurile se strâng, tragând saboţii pe tambur pentru a opri autovehiculul sau a ţine-l în poziţie fixă.