Diferentele dintre reparatia si hibridizarea unei turbine auto
Istoria turbosuflantelor datează de la începutul anilor 1900. Cu toate acestea, abia în anii 1960 turboalimentarea a început să fie utilizată pe scară largă la autoturisme și camioane. În anii 1970, turbocompresia a devenit din ce în ce mai populară și în sporturile cu motor. În prezent, turbosuflantele sunt utilizate într-o mare varietate de vehicule, de la autoturismele obișnuite la mașinile de curse de înaltă performanță.
O turbosuflantă este o componentă auto care mărește puterea unui motor cu ardere internă prin adăugarea forțată a unui flux de aer în camera de ardere. Acest lucru permite motorului să ardă mai mult combustibil și să producă mai multă putere. Turbosuflantele sunt utilizate la o varietate de vehicule, inclusiv autoturisme, camioane, utilaje agricole sau bărci.
Istoria turbosuflantelor datează de la începutul anilor 1900. Cu toate acestea, abia în anii 1960 turboalimentarea a început să fie utilizată pe scară largă la autoturisme și camioane. În anii 1970, turbocompresia a devenit din ce în ce mai populară și în sporturile cu motor. În prezent, turbosuflantele sunt utilizate într-o mare varietate de vehicule, de la autoturismele obișnuite la mașinile de curse de înaltă performanță.
Turbinele auto oferă o serie de avantaje față de alte tipuri de dispozitive de creștere a puterii motorului, ele sunt de câteva ori mai eficiente decât compresoarele mecanice, generează mai puțină căldură și produc mai puțin zgomot decât alte tipuri de dispozitive de creștere a puterii. În plus, motoarele turboalimentate au în general un consum mai mic de combustibil decât cele care nu sunt prevăzute cu turbine.
Motoarele turbocompresate au o serie de caracteristici care le fac unice. Având de obicei cilindri mai mici decât motoarele ce nu folosesc tehnologia turbo, acest lucru permite un raport de compresie mai mare, ceea ce duce la o putere mai mare. De asemenea, motoarele turbocompresate au de obicei supape mai mari și pistoane speciale care ajută la creșterea fluxului de aer în cilindru, aceste caracteristici permit motoarelor turbo să producă mai multă putere decât omologii lor ce nu folosesc turbosuflante.
Ca orice componentă auto, turbosuflantele auto, odată cu timpul și din cauza unor serii de factori sunt expuse riscului de a suferi defecțiuni. Desi primul gând al oricărui posesor de autoturism este de a înlocui piesa uzată, în ultimii ani a apărut și opțiunea de a repara piesa stricata, reducând costurile la mai mult de jumătate din prețul de achiziție a unei turbine noi.
În cazul în care observați unul sau mai multe din următoarele simtome, este cazul să vă adresați celui mai apropiat service auto, ce vă oferă serviciul de recondiționari turbine.
Pierderea de putere
Mașina nu accelerează sau o face foarte încet
Dificultatea de a menține o viteza mare constantă
Fum albastru /gri care iese din eșapament
Sunetul puternic tip fluierat al turbinei
Primul pas este realizarea unei diagnoze profesioniste, pentru a se putea identifica cauzele și gradul de avarie al piesei. În funcție de acestea, se va stabili componentele interne ce trebuiesc înlocuite și vi se va comunica un preț și timp de execuție.
Recondiționarea unei turbine presupune înlocuirea doar a componentelor avariate din interior, tocmai din această cauză prețul de reparație diferă de la caz la caz. Celelalte componente sunt curățate și puse la loc. Acest proces este mai puțin costisitor decât achiziționarea unei turbine noi, iar având în vedere că toate service-urile auto specializate în astfel de servicii oferă o garanție de cel puțin 12 luni, vă puteți simți protejat.
Performanentele maxime pe care le poate oferi o turbină sunt strâns legate de cantitatea de aer care o poate injecta în motor. În cazul mașinilor care au deja modificări menite să inbunatatească performanțele, precum, injectoare schimbate, modificări de soft sau alte îmbunătățiri, turbina tinde să ajunge să funcționeze la limita de sus a parametrilor fizici, rulând la viteze de rotație maxime și temperaturi extreme, riscul de a suferi avarii trebuie luat în serios.
În aceste situații aveți opțiunea să alegeți schimbarea turbinei cu una de dimentiuni mai mari sau hibridizarea celei existente. Avantajele unei turbine hibrid este că pe lângă costurile mai mici, de cele mai multe ori este mai performantă decât varianta stoc.
Prin procesul de upgrade turbo, practic se înlocuiesc toate piesele interne cu unele mai performante, ce oferă posibilitatea de a pompa o cantitate mai mare de aer în motor, în general se folosesc componente din aliaje mai performante, ceea ce duce la o durata de viață mai mare a turbinei.
Varianta hibridizării turbinei nu este o soluție de luat în calcul doar pentru iubitorii de condus sportiv, în cazul în care ajungeți în situația de a vă reparata turbina deteriorată, este de preferat să luați în calcul și opțiunea hibridizării, având în vedere că pe lângă o performantă inbunatatită vă oferă și un consum mai mic de combustibil.
După ce reparația sau hibridizarea este finalizată, este indicat să conduceți cu prudență în primele câteva sute de kilometri, evitând accelerările bruște și vitezele mari. De asemenea, în această perioadă se recomandă verificarea mai frecventă a nivelului de ulei.