În plină vară, cei mai mulţi şoferi îşi vor lăsa maşinile parcare la soare. Acest lucru poate să fie dăunător pentru maşină. La o expunere constantă la temperaturi de 32-35 de grade, anumite componente maşinii pot avea de suferit în timp.
Furtunele de frână sunt extrem de vulnerabile la căldură, chiar dacă nu sunt expuse la soare, mai ales dacă maşina este veche.
Suspensiile pe ulei au garnituri care etanşeizează camerele amortizorului, care crapă în timp de la căldură şi se dilată, iar uleiul hidraulic se va scurge.
Expuerea directă la razele soarelui poate duce la crăpături.
Dacă volanul este îmbrăcat în piele, aceasta se va deteriora mult mai repede dacă este expusă în mod prelungit la soare
Parbrizul are un strat protector invizibil. Dacă ne facem un obicei din a lăsa maşina în soare, acest strat va dispărea în timp, iar sticla se va mătui, devenind totodată şi vulnerabilă la praf, pietre şi insecte.
Firele electrice sunt vulnerabile la căldură, iar dacă maşina este expusă constant la soare, vom constata cu surprindere că unele dintre acestea vor ceda în timp. Putem avea astfel surpriza extrem de neplăcută ca luminile de bord, sistemul electric de la geamuri sau aerul condiţionat să nu mai funcţioneze.
Sursă: Adevărul