Martorii de bord: ce înseamnă și când trebuie să oprești imediat

Autor: Marius Vișan 23 ian. 2020 Utile

Martorii de bord îndeplinesc o funcție esențială, fiind interfața prin care mașina comunică celui de la volan diferite evenimente – o defecțiune, o potențială situație periculoasă sau pur și simplu certifică activarea unei anumite funcții. Când un simbol de avertizare („martor de bord”) se aprinde pe tabloul de bord, prima ta reacție este să-l identifici și să te interesezi unde e problema.

Dacă nu cunoști fiecare semn care s-ar putea aprinde pe bord nu îți face probleme, nu ești singurul, cercetările arătând că o mare parte din șoferi nu este sigură ce înseamnă de fapt aceste simboluri.

Un studiu realizat în Anglia a arătat că 59% dintre șoferi fac eforturi mari să recunoască ceea ce indică martorii de bord. În mod îngrijorător, 96 la sută nu au putut recunoaște martorul de bord care indică o problemă la sistemul de frânare.

Un procent similar nu știa când filtrul de particule indica o defecțiune, iar 93% nu știau când au o problemă cu lichidul de răcire.

Pe măsură ce tehnologia auto se dezvoltă și se adaugă tot mai multe caracteristici, există șanse mari ca să apară unele defecțiuni. Cu peste 60 de pictograme diferite care vă spun că ar putea exista o problemă cu mașina dvs., este important să înțelegeți bine ce anume încearcă să vă spună.

Ca regulă generală, un martor de culoare roșie indică o potențială problemă serioasă sau o problemă legată de siguranță, care necesită atenție imediată din partea conducătorului (de regulă oprirea imediată a mașinii și a motorului acesteia). În cazul unui martor de culoare galbenă, aprinderea acestuia indică o problemă mai puțin serioasă, care poate fi remediată la prima intrare în service.

Martorii de bord – peste 60 de semne explicate

1. Semnal care te îndeamnă „apasă pedala de ambreiaj”

2. Semnal care te îndeamnă „apasă pedala de frână”

3. Volanul blocat

4. Faza lungă activată

5. Presiune redusă a pneurilor

6. Lumini laterale aprinse

7. Probleme cu farurile / pozițiile / semnalele laterale

8. Probleme cu luminile de frână

9. Mod de iarnă

10. Verifică setarea de informații

11. Bujie incandescentă

12. Avertisment de gheață pe carosabil

13. Problemele la sistemul de pornire

14. Cheia nu este în mașină

15. Cheia are bateria aproape terminată

16. Păstrează distanța față de o altă mașină

17. Pot fi mai multe probleme pentru care e nevoie să treci pe la service: schimb ulei, filtre etc.

18. Faruri adaptive pornite

19. Reglarea unghiului farului

20. Probleme cu spoilerul spate

21. Probleme în declanșarea acoperișului electric

22. Airbagul frontal este oprit

23. Frâna de mână este pornită

24. Luminile de ceață față sunt aprinse

25. Probleme ale sistemului de servodirecție

26. Luminile de ceață spate aprinse

27. Nivelul scăzut de lichid de parbriz

28. Plăcuțe de frână uzate

29. Cruise Control activat

30. Indicatori de semnal de direcție

31. Probleme cu senzorul de lumină sau senzorul de ploaie

32. Apa în filtrul de combustibil

33. Airbag-ul a fost dezactivat

34. Problemă mecanică sau eroare electrică

35. Faza scurtă aprinsă

36. Filtrul de aer necesită înlocuire

37. Senzorii de parcare porniți

38. Probleme cu filtrul de particule

39. Eroare – deconectarea mufei de la remorcă

40. Probleme la suspensia pneumatică

41. Avertisment pentru părăsirea benzii dvs. de mers

42. Probleme cu catalizatorul

43. Avertizare pentru centura de siguranță

44. Modul ”parking” activat

45. Probleme cu alternatorul sau cu bateria

46. Modul ECO activat

47. Asistență la coborâre

48. Probleme ale sistemului de răcire

49. Problema cu ABS-ul

50. Probleme cu filtrul de combustibil

51. Ușa deschisă

52. Capotă deschisă

53. Rezervorul de combustibil este aproape gol

54. Probleme la cutia de viteze automată

55. Limitatorul de viteză este activ

56. Probleme la suspensie

57. Dezaburirea parbrizului

58. Programul de stabilitate electronică (ESP) este oprit

59. Portbagaj deschis

60. Presiune scăzută a uleiului

61. Ștergător automat de parbriz

62. Probleme sau pericole la motor

63. Senzor de ploaie

64. Dezaburire lunetă

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide