Cum luna iulie este supranumită și luna lui „cuptor”, ar fi bine să știți că, în această perioadă, și mașinile pot fi afectate de temperaturile extreme. Acestea pot duce la defecțiuni mai mult mai puțin grave, în funcție de componentele care sunt afectate.
În plină vară, cei mai mulţi şoferi îşi vor lăsa maşinile parcare la soare. Acest lucru poate să fie dăunător pentru maşină. La o expunere constantă la temperaturi de 32-35 de grade, anumite componente maşinii pot avea de suferit în timp.
Majoritatea șoferilor consideră că problemele baterii apar în primul rând pe timp de iarnă, dar căldura poate afecta la fel de negativ bateria și vara. Temperaturile extreme pot duce la evaporarea rapidă a lichidului bateriei, ceea ce duce la coroziunea conexiunilor.
Componentele din cauciuc sunt mai sensibile la deteriorarea cauzată de căldura extremă. Controlați furtunurile și celelalte componente din cauciuc pentru a vedea dacă au apărut fisuri.
O componenta foarte expusă la căldură soarelui este bordul. Dacă nu este protejată, aceasta se poate crapă. Se recomandă parcarea într-o zonă umbrită, iar dacă nu se poate acest lucru bordul ar trebui acoperit cu parasolar.
Supus în mod prelungit la căldură soarelui, volanul se vă deteriora și pot apărea mici fisuri. Pentru ca volanul să fie mereu într-o stare bună se recomandă montarea de folii auto pe geamuri.
Lichidele motorului sunt esențiale pentru a menține un vehicul funcțional. Majoritatea fluidelor nu numai că lubrifiază, dar servesc și ca lichide de răcire. Atunci când nivelurile de fluid sunt scăzute, acest efect de răcire este redus iar posibilitatea de supraîncălzire crește. Șoferii trebuie să verifice toate fluidele vehiculului, inclusiv uleiul de motor, lichidul de răcire și lichidul de frână pentru a se asigura că sunt umplute la nivelurile corespunzătoare.
Dacă există o lege care reglementează tipul de cauciuc folosit iarna, pentru perioada verii nu există așa ceva, astfel mulţi şoferi îşi cumpără un singur set de cauciucuri (de iarnă, în cele mai multe cazuri), pe care îl folosesc tot timpul anului. Acest lucru este total greşit şi reprezintă un pericol. Cauciucurile de iarnă pe un asfalt cald lungesc distanţa de frânare.
Firele electrice sunt vulnerabile la căldură, iar dacă maşina este expusă constant la soare, vom constata cu surprindere că unele dintre acestea vor ceda în timp. Putem avea surpriza ca luminile de bord, sistemul electric de la geamuri sau aerul condiţionat să nu mai funcţioneze.
Suspensiile pe ulei au garnituri care etanșeizează camerele amortizorului, care crapă în timp de la căldură şi se dilată, iar uleiul hidraulic se va scurge.