Prețul este unul dintre criteriile de bază pentru multe dintre cumpărăturile pe care le fac românii dar, în cazul mașinilor, acesta nu ar trebui să primeze. Iată care sunt riscurile atunci când cumperi o mașină second hand prea ieftină.
Indiferent de modelul de mașină care te interesează, intervalul de preț dintre cea mai ieftină și cea mai scumpă este de obicei imens atunci când cumperi o mașină uzată. Când spunem o mașină ieftină nu ne gândim neapărat la una care costă puțin, ci, în general, la una care costă neobișnuit de puțin față de media pieței.
Întotdeauna un preț prea mic poate ascunde capcane, care pot fi defecțiuni ascunse, reparații necorespunzătoare sau o stare de uzură care aduce mașina mai aproape de Remat. Indiferent de situație, nu strică să te gândești la motivul pentru care vânzătorul a scos mașina la vânzare la prețul de chilipir care ți-a atras atenția. Și, de ce nu, chiar să-l întrebi pe vânzător care sunt motivele lui.
1. Daune ascunse. Acesta este cu siguranță cel mai comun motiv pentru a vinde o mașină. De obicei, înseamnă că costul reparațiilor se va ridica la punctul în care ar fi mai bine să alegi o altă mașină – unul dintre obiectivele tale trebuie să fie să eviți acest lucru.
2. Motor defect. Atunci când proprietarul descoperă că zgomotul de la motor ascunde o defecțiune gravă are două opțiuni: reparații costisitoare sau vânzarea mașinii. E ușor să eviți această situație printr-un control al mașinii într-un service specializat independent.
3. Riscuri de siguranță. Odată trecută printr-un accident, o mașină poate pierde toate stelele EuroNCAP dacă reparațiile au fost făcute necorespunzător. Airbaguri nefuncționale/lipsă, sau structură de rezistență compromisă reprezintă riscuri majore în cazul unui nou accident.
4. Coroziune. Rugina este cel mai mare dușman al mașinilor vechi. Coroziunea poate fi reparată destul de ușor dacă se face imediat după observarea primelor semne. Cu toate acestea, mulți proprietari de mașini o ignoră – atunci problema progresează până la găuri uriașe, literalmente imposibil de reparat, în panouri și caroserie.
5. Sisteme vitale nefuncționale. Verifică atent toate sistemele mașinii. Dacă este un SUV, verifică funcționarea sistemului de tracțiune integrală. Ești sigur că toate sistemele electronice funcționează așa cum ar trebui? Un vânzător nu îți va oferi mașina la cel mai mic preț fără niciun motiv.
6. Istoric de service lipsă și kilometraj falsificat. Este cea mai comună problemă a mașinilor second-hand ieftine. Întreținerea nu s-a făcut corespunzător, mașina are un rulaj ridicat, dar vânzătorul a dat kilometrajul înapoi pentru a o vinde rapid. Cu alte cuvinte, cumperi o rablă, chiar dacă a fost ieftină, crezând că faci un chilipir. Întotdeauna verifică istoricul mașinii folosind un serviciu specializat, așa cum este CarVertical.