Scoaterea din circulație a unui autovehicul în România se poate face numai la cererea proprietarului. Există mai multe situații în care acesta poate solicita radierea acestuia.
În cazul în care deținătorul unui vehicul nu mai dorește menținerea lui în circulație acesta va trebui să depună la instituțiile abilitate următoarele documente:
1) Cererea solicitantului;
2) Dovada depozitării acestuia într-un spațiu adecvat, deținut în condițiile legii;
3) Certificatul de înmatriculare – original;
4) Plăcuțele cu numărul de înmatriculare;
5) Cartea de identitate a vehiculului în original;
6) Certificatul de atestare fiscală;
7) Certificatul de radiere – 3 exemplare;
8) Actul de identitate al solicitantului, în original;
9) În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalității juridice, denumirea și sediul, în copie (de exemplu: certificat constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului), precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora; Delegație;
10) Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.
În cazul radierii vehiculelor înmatriculate anterior datei de 1 iulie 1993, care dețin certificate de înmatriculare și numere de înmatriculare modele vechi sau care au o vechime de fabricație mai mare de 30 de ani, radierea se poate efectua în baza unei declarații pe proprie răspundere a titularului sau a moștenitorilor legali ai acestuia, care să ateste că vehiculul a fost dezmembrat sau retras definitiv din circulație și nu mai circulă pe drumurile publice.