Care sunt diferenţele dintre motorul OHC, DOHC sau OHV

Autor: Marius Vișan 18 iun. 2019 Utile

În funcţie de poziţia pistoanelor motoarele maşinilor pot fi de mai multe feluri: în linie, în V, în W, boxer sau chiar paraleli.

Însă mai există o clasificare şi în funcţie de poziţia axei cu came. Astfel putem avea motoare OHC, DOHC sau OHV.

OHC (OvearHead Camshaft) este un tip de motor care are axul cu came deasupra pistonului. Acest motor nu are tije metalice de transmitere a miscarii intre ax si supape, ci axul cu came este pus direct pe supape, prin intermediul tachetilor.

În felul acesta cei patru timpi se mişcă mai uşor, iar motorul devine mai eficient deoarece există mai puţină energie risipită. 

DOHC este cel mai popular sistem 

DOHC (Double OverHead Camshaft) este un motor care foloseşte acelaşi principiu ca şi cel OHC dar are două axe cu came. Acestea au în general 4 sau 5 supape pe fiecare cilindru, iar fiecare axa se ocupa de jumatate din ele.

Cele mai multe motoare moderne folosesc sistemul DOHC deoarece sunt mai silenţioase şi folosesc tacheti hidraulici sau mecanici care conferă toleranţe minime între piesele interne ale distributiei.

Sistemul OHV este cel mai învechit

Modelul OHV (OverHead Valve) are valvele deasupra pistonului, dar şi deasupra axei cu came. În cazul acestui tip de motor axa cu came este poziţionată mai jos de piston. Acest model este mai puţin folosit deoarece prin transmiterea mişcării prin tijele metalice către supape se pierde energie, ceea ce duce la un consum mai mare.

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide