Când se schimbă, de fapt, uleiul transmisiei automate?
Necesitatea de a schimba uleiul cutiei de viteze / transmisiei automate la anumite intervale de timp este adesea trecută cu vederea. Majoritatea șoferilor sunt conștienți de faptul că uleiul de motor trebuie schimbat în mod regulat. Totuși, când vine vorba de transmisie, aceștia pot lăsa fluidul transmisiei neschimbat până când lucrurile încep să meargă prost.
Uleiul transmisiei este esențial
Uleiul din cutia de viteze automată nu este doar un lubrifiant care menține componentele în mișcare, acesta este responsabil pentru alimentarea circuitelor hidraulice interne ale transmisiei și pentru răcire.
Este inevitabil că un ambreiaj se va uza în timp, iar transmisiile automate au mai multe ambreiaje. Scopul unui ambreiaj este să „alunece”, dar alunecarea face ca o parte din materialul de pe ambreiaj să se frece. Aceste resturi nu au unde să se elimine decât în fluidul în sine. Alte surse de resturi în cutia de viteze ar mai putea proveni de la piese cum ar fi rulmenții și alte componentele mobile care se uzează în timp. Astfel, resturile vor pătrunde în fluidul de transmisie.
Pe măsură ce resturile se acumulează, vor începe să împiedice funcționarea anumitor părți ale cutiei de viteze. Acest lucru se poate manifesta prin afectarea supapelor, provocând o schimbare dură sau întârziată a treptelor. Poate duce la blocarea supapelor, rezultând pierderea completă a unuia sau mai multor trepte de viteză.
Cum ne dăm seama că uleiul transmisei trebuie schimbat?
Lichidul de transmisie are, de cele mai multe ori, culoare roșie, dar poate avea și alte culori. Pe măsură ce se deteriorează, tinde să-și modifice culoarea și poate deveni mai întunecat. El poate dobândi un miros de ars, care ar putea indică faptul că trebuie schimbat sau că transmisia are probleme mecanice.
Semne că trebuie să înlocuiți uleiul cutiei de transmisie:
– Transmisia produce zgomot în mers și la schimbarea treptelor de viteză
– Vitezele se schimbă cu întârziere
– În momentul schimbării vitezelor cutia trepidează
– Cutia produce mici șocuri la schimbarea vitezelor
Uleiul transmisiei se schimbă la 70.000 de km parcurși sau o dată la 2-3 ani
Nu există cu adevărat un dezavantaj în schimbarea lichidului de transmisie a cutiei automate mai des decât este recomandat, în afară de costul manoperei de schimbare. Bonusul pentru schimbarea fluidului în mod regulat este că îți poți face o idee mai bună despre starea de sănătate a transmisiei. Dacă lichidul de transmisie este negru și miroase a ars, este probabil să existe o problemă internă. Acesta este un indicator foarte simplu al sănătății cutiei de viteze.
Există producători care nu recomanda înlocuirea uleiului până la 150.000 km sau chiar 200.000 de km. Totuși , cei mai multi mecanici susțin ca acest interval este prea lung și ca ar trebui făcut schimbul la cel puțin 70.000 km.