Când este momentul să montezi anvelopele de vară
Vremea s-a încălzit și mulți șoferi vor să știe când este momentul să monteze anvelopele de vară. Pentru decizia corectă, aceștia trebuie să ia în calcul mai multe aspecte.
Din punct de vedere legal, este obligatoriu să ai anvelope de iarnă (sau all-seasons) atunci când suprafața drumului este acoperită cu polei, gheață sau zăpadă. În practică, anvelopele de iarnă ar trebui să fie pe mașină oricând temperaturile scad sub 7 grade Celsius. Sub această valoare, anvelopele de vară nu mai asigură un nivel de siguranță adecvat în cazul unei frânări de urgență.
Ca regulă simplistă, pneurile de iarnă pot fi montate în perioada octombrie – aprilie, în restul anului funcționând mai bine anvelopele de vară. Dacă ai dubii, este mai sigur să fii cu anvelope de iarnă la temperaturi mai mari decât invers. Sub nicio formă nu trebuie să rulați iarna cu anvelope de vară.
Momentul optim de schimbarea al anvelopelor cu cele de vară depinde în mare măsură de climă și de zona geografică. Pentru șoferii din zona de munte, este probabil o idee bună să întârzie mai mult schimbarea anvelopelor – ninsorile nu sunt neobișnuit chiar spre finalul lunii aprilie. Cei care locuiesc în sudul țării pot face acest lucru mai devreme, aici temperaturile cresc peste 7 grade Celsius încă din martie.
Trebuie știut că anvelopele de vară oferă rezerve de siguranță net superioare celor de iarnă la temperaturi peste 7 grade Celsius, în special atunci când se circulă pe carosabil ud. De aceea, nu se recomandă rularea cu anvelope de iarnă tot timpul anului, chiar dacă mulți șoferi fac exact asta. Pe lângă performanțe de frânare mai slabe în condiții de carosabil cald, anvelopele de iarnă se uzează și mai repede la temperaturi mai mari, vara.
Pentru cei cărora le e greu să schimbe anvelopele (sau consideră că este prea scump să dețină două seturi de anvelope specializate), recomandăm montarea anvelopelor all-seasons. Chiar dacă acestea nu oferă performanțe la fel de bune ca pneurile specializate, acestea oferă un nivel suficient de siguranță, în special în cazul mașinilor mici, mai ușoare.