Anvelopele Campionilor: Goodyear se pregătește pentru Le Mans 2024 (P)
Goodyear se pregătește pentru cea mai importantă ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, de când a revenit în competiție în urmă cu patru ani. Producătorul va furniza anvelope pentru 39 de mașini în 2024.
Le Mans este una dintre cele mai importante etape din sportul cu motor, o piatră prețioasă pe coroana calendarului competițional și o cursă pe care mulți piloți aspiră să o câștige. Sezonul acesta va fi cel mai important pentru Goodyear de când s-a întors la Le Mans în 2020. Producătorul va susține o grilă plină de 23 de mașini LMGT3 care vor concura pe circuit pentru prima dată, alături de 16 mașini LMP2, care concurează în prezent în jurul lumii în serii precum European Le Mans Series și Asian Le Mans Series.
Aproximativ 7.250 de anvelope vor fi produse și expediate de la fabrica Goodyear din Hanau, Germania, pentru Le Mans. Peste 20 de camioane sunt implicate în livrarea anvelopelor, crearea zonelor de montare și catering pentru a avea grijă de peste 100 de membri ai echipei pe toată durata săptămânii de cursă.
Goodyear caută noi metode de operare mai prietenoase cu mediul înconjurător
Goodyear se va asigura că camioanele își pot transporta sarcina utilă maximă pentru a optimiza eficiența, dar și că aleg rute ecologice pentru ca membrii echipei să călătorească împreună la curse. De asemenea, camioanele vor folosi anvelope Goodyear, pentru a crește eficiența și a minimiza emisiile flotei de transport.
Anul acesta, fiecare anvelopă destinată clasei LMGT3 cuprinde 33% materiale sustenabile. Noile specificații pentru anvelope reprezintă una dintre cele mai mari proporții de material durabil utilizat în prezent în cursele GT. Materialele durabile includ rășini naturale, negru de fum, polimeri și oțel reciclat. În plus, anvelopele pentru condiții de ploaie includ silice de cenușă din coajă de orez.
De asemenea, de la revenirea sa în competițiile de anduranță, Goodyear s-a axat pe o filosofie „less is more”. Astfel, producătorul a ales să dezvolte un singur tip de anvelopă pentru suprafețele uscate, reducând astfel semnificativ numărul de anvelope produse, prin urmare reducând și risipa acestora. Campionatele ce folosesc anvelope de diferite durități trebuie adesea să producă un exces pentru a satisface cererea și pentru a oferi echipelor opțiuni de strategie, dar simplificarea structurii permite o prognoză mai precisă a producției. Doar această schimbare a înregistrat o reducere cu 33% a numărului de anvelope produse pe parcursul unui sezon.
Schimbarea nu se reduce doar la anvelope
WEC a fost primul Campionat Mondial FIA care a renunțat la utilizarea încălzitoarelor de anvelope. Începând cu 2023, echipele nu mai au voie să folosească astfel de dispozitive. Pentru producătorii de anvelope, acest lucru ajută la îmbunătățirea durabilității în mai multe moduri. În primul rând, reduce cantitatea de echipament care este livrat la fiecare cursă și simplifică logistica. În al doilea rând, scade în mod semnificativ consumul de energie.
Cursele de anduranță au fost întotdeauna despre maximizarea resurselor, iar această filozofie este prezentă în gama de anvelope LMGT3 de la Goodyear. Anul acesta vor fi posibile până la cinci stinturi cu un singur set de anvelope, echivalentul distanței a trei Mari Premii de Formula 1.
Anvelopele uzate sunt reciclate într-un mod neobișnuit
Ca parte a planului Goodyear de a spori sustenabilitatea operațiunilor sale, materialul din anvelopele uzate este folosit pentru podele și alte aplicații. Astfel, Goodyear creează podele alcătuite din sute de anvelope reciclate.
„Pregătirea pentru Le Mans este cea mai mare provocare cu care se confruntă echipa noastră pe tot parcursul anului”, spune Mike McGregor, managerul programului de anduranță Goodyear Racing. „Multe dintre procese sunt aceleași pe tot parcursul anului, dar amploarea Le Mans este de neegalat. Fiind cel mai mare eveniment de sport cu motor pentru Goodyear de când s-a alăturat WEC acum aproape cinci ani, sentimentul de ocazie este mare și am privilegiul de a lucra cu o echipă de oameni care lucrează în culise pentru a asigura curse fantastice pe pistă și sunt conștienți de impactul nostru mai mare din afara acesteia.”