5 greșeli elementare pe care le faci la volan atunci când plouă
Ne calculăm timpul petrecut în trafic, în drumul spre birou, și în funcție de prognoza meteo. Știm că dacă plouă, durata se poate dubla. Blocajele rutiere, geamurile aburite și anvelopele care reacționează diferit la demaraj și frânare ne fac să ajungem la serviciu obosiți și nervoși.
Dar care sunt greșelile elementare pe care le faci la volan atunci când plouă?
Nu reduci viteza
Atunci când suprafața de rulare este udă, distanța de frânare se poate dubla, mai ales dacă nu ai avut timp până acum să treci la anvelope de iarnă. Cauciucurile de vară se întăresc la temperaturi mici și nu îți asigură un comportament optim în situația unei manevre la limită. Iar cel din fața ta nu are nicio vină că tu nu poți opri la timp. Chiar vrei să faci schimb de date de contact cu un necunoscut? Nu e deloc romantic să petreceți o zi ploioasă la centrul de constatări daune.
Nu aprinzi farurile
Este important să vezi pe unde mergi, dar și să fii văzut. Aprinde farurile, înlocuiește becurile arse, reglează poziția luminilor pentru a nu-i orbi pe ceilalți participanți la trafic. Nu te vor ajuta să eviți gropile care sunt deja pline de apă, dar cu farurile aprinse ai șanse mai mari să fii văzut din timp de cei din față sau din sensul opus.
Nu ai schimbat ștergătoarele de mult timp
Acum este momentul să schimbi ștergătoarele care îți tot lasă urme pe parbriz de luni bune. Sunt aceleași pe care le-ai dezlipit cu forța de pe parbrizul înghețat iarna trecută. Ai nevoie de un set bun, care să nu-ți reducă vizibilitatea.
Pleci cu geamurile aburite
Ești în criză de timp, pornești ventilația la maximum și pleci, sperând că geamurile se vor dezaburi până la colțul străzii, până la primul semafor, până la birou. Dar ești sigur că vezi pe unde mergi? Mai bine rămâi pe loc până ai parbrizul, luneta și geamurile laterale perfect curate. Nu arde nicăieri și chiar dacă arde, tu nu faci parte din echipa de intervenție!
Nu ții cont de riscul de acvaplanare
Chiar dacă limita într-o zonă este de 50 km/h, această viteză s-ar putea să fie prea mare pentru condițiile de drum. Adaptează viteza pentru a reduce la minimum riscul de acvaplanare. Când anvelopa pierde contactul cu suprafața de rulare, ai șanse mici să mai poți controla direcția sau să mai poți frâna.