Iată care sunt cele 3 întrebări pe care trebuie să le pui neapărat vânzătorului când cumperi o mașină second hand cu cutie CVT.
Mașinile care sunt dotate cu transmisie automată de tip CVT (cu variație continuă) sunt din ce în ce mai răspândite, în special pe modelele japoneze și cele din grupul Renault-Nissan. Motivele sunt simple – cutiile CVT asigură o schimbare lină a raportului de transmisie, sunt robuste și nu foarte complicate, ceea ce le face să coste puțin și să nu penalizeze consumul de combustibil.
Dacă cei mai mulți utilizatori de mașini cu CVT nu au avut nicio problemă cu mașinile lor, sunt și cazuri în care acestea au fost o sursă nesecată de probleme și insatisfacție. Dacă te gândești să cumperi o mașină second hand cu CVT, cel mai bine este să fii atent la toate aspectele care ar putea să pună probleme după cumpărare.
În practică, cutia CVT ar trebui să se simtă ca o cutie automată care „schimbă treptele” extrem de lin. De fapt, cutia CVT nu are trepte, de unde și denumirea sa. Varierea raportului de transmisie se face continuu, ceea ce face ca transmisia să aibă o infinitate de rapoarte de transmisie. Faptul că o cutie CVT se simte atât de lin în funcționare ne pune în față și prima unealtă de diagnostic.
Este prima întrebare pe care o pui vânzătorului și primul lucru pe care trebuie să-l verifici la test drive când cumperi o mașină second hand cu cutie CVT. La o apăsare moderată a accelerației, mașina trebuie să accelereze lin, fără nicio smucitură. Dacă simți semne de ezitare, vibrații, smucituri, sau alte semne neobișnuite, cutia ar putea avea probleme.
Continuă testul la diferite apăsări ale pedalei de accelerație – ușor, moderat și „la podea”. Nu strică să faci câteva frânări și mai multe teste de accelerare. Ideea este să testezi cutia în cât mai multe scenarii de exploatare. Asigură-te că în orice situație se simte lină și rafinată. În caz contrar verifică mașina într-un service specializat sau pur și simplu caută un alt exemplar.
Istoricul de service al mașinii trebuie să poată fi pus la dispoziție de actualul proprietar. Mai mult, toate operațiunile recomandate de producător trebuie să urmate conștiincios. Dacă proprietarul mașinii răspunde cu „nu” la această întrebare, deja e un semnal de alarmă. Istoricul de service ne asigură că mașina a fost îngrijită corespunzător, a beneficiat de garanția producătorului, iar cutie CVT a fost întreținută corect. Aceste aspecte sunt vitale pentru fiabilitatea pe termen lung.
Pe forumurile de discuții, reviziile sărite sau făcute necorespunzător sunt adesea asociate cu problemele apărute la mașinile cu cutii CVT. În absența înregistrărilor în cartea de service, putem presupune că transmisia CVT nu se găsește într-o stare prea bună, cu probleme care vor apărea mai devreme sau mai târziu. Transmisia CVT este o componentă ceva mai sensibilă. Dacă ești tipul care neglijează reviziile curente, poate că o transmisie CVT nu este cea mai bună idee.
Este întrebarea cea mai importantă pe care trebuie să o pui vânzătorului. Orice intervenție sau revizie în afara rețelei oficiale de dealeri constituie un semn de întrebare cu privire la fiabilitatea cutiei. Întrebarea este cu atât mai relevantă cu cât mașina pe care vrei să o cumperi este mai veche.
Mulți șoferi încearcă să facă singuri întreținerea cutiei CVT sau apelează la service-uri de cartier. Adesea, astfel de lucrări neautorizate de producător se soldează cu defecțiuni – chiar și alegerea greșită a fluidului pentru cutia CVT poate fi o problemă majoră.
La final, dacă vrei o mașină second hand cu cutie CVT, cele mai bune mașini sunt cele care schimbă lin treptele și au un istoric de service la reprezentanță care poate fi dovedit că a fost făcut la timp și temeinic.
sursa: Driving.ca