:format(webp)/https%3A%2F%2Fwww.promotor.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F03%2Fsupercar-tiriac-collection-scaled.jpeg)
GAZ M21 Volga a fost unul dintre cele mai renumite automobile produse în Uniunea Sovietică, fiind un model destinat unui segment restrâns și inaccesibil majorității populației.
Prima mașină sub denumirea Volga a fost concepută la începutul anilor 1950, reprezentând un vehicul de clasă superioară.
Modelele Volga erau inspirate de sedanurile americane, însă au fost construite cu gardă la sol ridicată, ceea ce îi conferă mașini un aspect specific înălțat, spre deosebire de modele americane care au inspirat acest model. GAZ M21 Volga era echipat suspensie robustă, motor puternic, fiabil, iar tratamentul anti rugină era la un nivel nemaiîntâlnit până la acea vreme.
GAZ 21 Volga împrumuta multe trăsături de design de la limuzinele americane și oferea anumite dotări la care alte mașini din perioada comunistă doar visau. Mașinile ofereau caracteristici de lux, cum ar fi scaunul din față rabatabil, brichetă, sistem de încălzire, spălătoare de parbriz și radio cu trei frecvențe.
Cu toate că a fost oferită publicului, prețurile ridicate nu recomandau Volga drept o mașină a poporului
În 1959, linia de producție a modelelor cu șase cilindri a mașinilor GAZ a fost întreruptă, astfel că GAZ M21 Volga a devenit cea mai mare și mai luxoasă mașină vândută oficial persoanelor fizice din URSS. Deși prețul foarte mare o făcea inaccesibilă pentru majoritatea oamenilor, tot au fost produse 639.478 de exemplare.
Cariera de 25 de ani a acestui model a fost împărțită în trei serii, care pot fi foarte ușor deosebite prin aspectul grilei radiatorului. Prima serie, produsă între 1956 și 1958, cunoscută sub numele de Steaua, conținea o rețea de trei bare orizontale mari în centrul cărora se afla un medalion cu o stea.
Vehiculele din a doua serie, a căror producție s-a întins între 1958 și 1962, cunoscute sub numele de Rechinul, aveau o grilă cu 16 tije verticale. În cele din urmă, a treia serie, cea produsă din 1962 până în 1970, cunoscută sub numele de Baleen, avea o grilă cu 34 de tije verticale subțiri.
Un GAZ M21 Volga i-a fost oferit astronautului Iuri Gagarin după terminarea zborului său orbital și se pare că acesta își îndrăgea foarte tare exemplarul de Volga. Cel expus în Țiriac Collection a fost restaurat complet în 2020 în atelierul de restaurări Țiriac Collection. Mașina are doar 4.125 de kilometri la bord.
Dacă doriți să admirați acest exemplar de Volga, dar și multe alte mașini care au scris istorie, o puteți face în fiecare weekend, de vineri până duminică, între orele 10:00 și 19:00, la adresa Calea Bucureștilor nr. 289, Otopeni.