MINI Cooper Electric Racing, în galeria Țiriac Collection. Este primul MINI electric de curse din istorie
Galeria Țiriac Collection s-a îmbogățit, anul acesta, cu un model Mini Cooper Electric Racing, primul MINI Cooper electric de curse din istorie.
Impresionanta galerie auto Țiriac Collection s-a îmbogățit, anul acesta, cu un MINI Cooper Electric Racing. Modelul este posesor al unui palmares impresionat în cursele de viteză și al unui titlu de campion național de Super Rally.
MINI Cooper Electric Racing e primul model electric de competiție din istoria MINI.
MINI Cooper Electric Racing, în galeria Țiriac Collection
MINI Cooper Electric Racing intră în istorie ca una dintre primele mașini electrice de curse derivată de la o mașină de serie.
A fost dezvoltat pe baza unui model pre-serie oferit de BMW Group și a participat la numeroase competiții de viteză în România. A luat statul în Campionatul Național de Viteză în Coastă, Trofeul Național Masters și Women Rally.
Vehiculul, deși modificat minim față de versiunea seriei MINI Cooper SE, a reușit să mențină ADN-ul sportiv și iconic al brandului MINI.
Modelul a primit modificări ale echipamentului de la Engage Engineering, incluzând un diferențial cu alunecare limitată dezvoltat special pentru acesta, un sistem de răcire special sau frâne preluate de la modelul John Cooper Works.
Primul MINI Cooper electric de curse din istorie
Performanțele acestui MINI Electric Racing s-au remarcat printr-o serie de clasări constante pe podium.
După mai bine de 40 de curse la care a participat, palmaresul său a culminat cu victoria din 2023. Horia Platona, inginer șef al proiectului și pilotul principal al echipei, a câștigat Campionatul Național de Super Rally la Clasa 2A (Tracțiune Față).
Această realizare istorică face ca MINI Cooper Electric Racing să fie primul model electric care a învins mașini cu motor pe benzină, mult mai puternice.
Proiectul Racing MIMI nu se limitează doar la performanțe pe circuit, ci a îmbinat și lumea sportului auto cu cea a artei contemporane.
Pe plafonul mașinii au fost expuse lucrări ale unor artiști renumiți, ultima colaborare fiind cu Mihai Zgondoiu. Acesta a transformat MINI într-o veritabilă operă ce a și fost de altfel supranumită „cea mai rapidă galerie de artă din lume”.
O mașină de stradă, dar care poate câștiga orice raliu
MINI este o mașină de stradă, dar care pare pregătită în orice moment să intre în cursă și chiar să o câștige.
Primele modele au fost comercializate înainte de 1960, dar sub denumirea Austin Seven și Morris Mini-Minor.
John Cooper a recunoscut potențialul modelului MINI și a integrat pe maşină un motor mai puternic, frâne noi şi o direcţie mai precisă. Astfel, în 1961, s-a născut primul MINI Cooper, care avea să cucerească lumea.
În 1964, MINI Cooper devenise deja faimos la nivel mondial. Era una dintre cele mai rapide mașini de stradă, dar și de raliu. A câştigat aproape toate competițiile la care a participat, inclusiv la Raliul de la Monte Carlo în 1964, 1965 şi 1967.
În 2000, MINI a fost preluată de constructorul german BMW, care a păstrat esența mărcii britanice. Dar a inovat și a îmbinat tehnologia de ultimă generație cu stilul clasic.
Iar astăzi, MINI Cooper Electric Racing demonstrează că această marcă britanică nu aparține doar trecutului sau prezentului, ci și viitorului.
Cei care doresc să admire pe viu acest model, dar și multe alte mașini care au intrat în istorie, pot vizita galeria Țiriac Collection în fiecare weekend, de vineri până duminică, între orele 10:00 și 19:00, la adresa Calea Bucureștilor nr. 289, Otopeni.