Aston Martin Lagonda – Opulență și avangardism

Publicat: 17 03. 2025, 12:45
Actualizat: 17 03. 2025, 13:13
aston-martin-lagonda-1976 1

Aston Martin este un constructor recunoscut pentru mașinile sale sport și pentru participările sale în sportul cu motor, însă a existat o vreme în care producătorul englez a vrut să atragă o nouă categorie de clienți.

Aston Martin deținea deja marca Lagonda, pe care a achiziționat-o în 1947, astfel că a decis să folosească acest nume pentru un nou model, complet diferit de tot ceea ce făcuse până atunci.

În 1974, britanicii au lansat pe piață limuzina de lux Aston Martin Lagonda, într-o perioadă în care compania trecea prin probleme financiare. Prin acest model, Aston Martin spera să aducă o infuzie de capital, însă limuzina Lagonda nu a obținut succesul scontat de producătorul britanic.

Aston Martin a fost și este un producător cunoscut, în cea mai mare parte, pentru coupe-urile sale, însă, la începutul anilor 1970, producătorul britanic a lansat acest model avangardist și opulent.

Prima serie de limuzine Lagonda avea la bază un model deja existent, anume Aston Martin V8. După terminarea producției pentru această primă serie de Lagonda, o nouă generație a fost dezvoltată de la zero de către designerul William Towns.

Aston Martin Lagonda era o mașină revoluționară la momentul lansării

Lagonda a combinat stilul avangardist, ascuțit, specific acelor ani, cu un interior din piele, foarte luxos, completat cu instrumente de bord avansate pentru acea perioadă, de altfel primul instrumentar de bord digital din lume.

Cuplat la o transmisie automată cu trei viteze, furnizată de Chrysler, V8-ul de sub capotă nu era nici cel mai eficient și nici cel mai sportiv propulsor al acelor vremuri. Seria a treia de Lagonda a adresat o parte din aceste probleme, însă mașina nu a fost niciodată o adevărată sportivă.

De-a lungul istoriei mărcii, Lagonda a fost printre cele mai scumpe berline de lux din lume. Singurele alte mașini de serie care s-au apropiat de prețul său au fost Rolls-Royce Silver Spirit/Silver Spur și Bentley Mulsanne.

Au exista patru serii ale limuzinei Lagonda, iar producția modelului s-a întins între 1974 și 1990. În total, 645 de unități au fost construite în a acel sfert de secol.

Exemplarul Aston Martin Lagonda expus la Țiriac Collection a fost fabricat în 1976 și a parcurs doar 14.104 km până în prezent. Dacă doriți să admirați această limuzină exclusivistă, dar și multe alte mașini care au scris istorie, o puteți face în fiecare weekend, de vineri până duminică, între orele 10:00 și 19:00, la adresa Calea Bucureștilor nr. 289, Otopeni.