A doua zi, am plecat la Dudenhofen, unde se află Centrul
de Testare Opel, aflat la 50 km de sediul central de la
Russelsheim şi dat în folosinţă din 1966. Aici am participat la un
workshop Ampera, modelul electric de la
Opel. Acesta va ajunge în producţia de serie la
sfârşitul anului viitor, iar, datorită autonomiei oferite
de motorul electric (de 60 km), ar putea avea un real
succes pe piaţa din Europa. Opel a mai spus că statisticile arată
că 80% din cei care merg cu maşina nu parcurg mai mult de
50-60 km pe zi.
Opel Ampera dispune de un motor electric alimentat de bateriile
litiu-ion şi un motor pe benzină de 1.4 litri,
care împreună dezvoltă o putere la roată de 150 CP,
iar viteza maximă ajunge la 161 km/h.
Constructorul german afirmă că viitorii proprietari ai lui Ampera
vor economisi 1.700 litri de benzină pentru 60 km
parcurşi zilnic, în comparaţie cu un automobil cu motor
convenţional, care are un consum mediu de 7,8 litri/100 km.
Şi acum să trecem la partea cea mai interesantă, şi anume
OPC Performance Training. Aici am avut parte de
câteva teste cu cele mai puternice versiuni din portofoliul Opel:
Astra OPC, Corsa OPC şi Insignia Sports Tourer OPC. O echipă
de instructori experimentaţi şi piloţi de curse ne-au învăţat cum
putem controla automobilul atunci când ne aflăm în situaţia de a nu
avea loc pentru a opri şi este necesară evitarea obstacolului.
Folosindu-ne de sistemul de frânare, am putut „simţi” cum intervin
ABS-ul şi ESP-ul pentru a reuşi o manevră în limitele de
siguranţă.
Cea de a doua probă a fost cea de slalom, unde
am avut plăcerea de a „driftui” printre jaloane, coordonând
direcţia şi acceleraţia în aşa fel încât să menţinem un ritm
constant.
Cel de-al treilea exerciţiu a fost şi cel mai antrenant, în care
tot ce am învăţat până acum a fost pus în practică pe un
circuit de manevrabilitate cu 13 curbe. Instructorul care
se afla în capul coloanei, la bordul unui Opel Zafira OPC, a fost
tot timpul cu ochii pe noi, dându-ne câteva sfaturi pentru a ne
corecta tehnicile de condus.
Pe lângă vizita la muzeu, Opel a considerat că ar fi bine să şi
conducem câteva modele mai vechi, cum ar fi Opel
Kapitan din 1969, Opel Rekord D Caravan
din 1969 şi Opel Kadett GT-E din 1976, model ce
şi-a facut apariţia şi în raliuri. O experienţă plăcută care ne-a
făcut să ne întoarcem în timp pentru a ne putea da seama de
comportamentul şi confortul unui automobil istoric.
Cele două zile în Germania, ne-au îmbogăţit cunoştinţele în ce
priveşte istoria, design-ul, tehnologiile Opel dar
şi tehnicile de pilotaj executate cu cele mai puternice versiuni
ale constructorului din Russelsheim.
De la aeroportul din Frankfurt am plecat într-un test drive pe o
distanţă de aproximativ 110 km cu versiunile cu tracţiune integrală
ale lui Opel Insignia Sports Tourer, mai exact
2.0 litri Turbo de 220 CP,
V6-leTurbo de 260 CP şi cea mai puternică
versiune, OPC-ul cu propulsorul de 2.8 litri Turbo şi 325
CP.
Din cele trei modele am ales ca drumul spre Russelsheim să-l
facem la bordul unui Opel Insginia 4×4 Sports
Tourer de 2.0 litri, care dezvoltă 220 CP. Profitând de
faptul că are tracţiune integrală şi că este totuşi un break
(kilograme în plus şi stabilitate mai bună), ne-am
„aventurat” în curbe cu o viteză ceva mai mare, chiar dacă
afară ploua torenţial.
Pe autostrăzile din Germania am rulat regulamentar cu 130 km/h,
iar la destinaţie, din curiozitate, am verificat consumul mediu
care s-a situat la 10,7 litri/100 km. Un consum
bun ţinând cont de faptul că am preferat un regim de condus
sportiv, cu un model echipat cu un motor de 2.0 litri pe benzină de
220 CP şi dotat cu sistemul 4×4.
La Russelsheim am avut prilejul de a vizita centrul de
design Opel, unde cei 350 de angajaţi, selectaţi din toate
colţurile lumii, se bucură de o atmosferă plăcută şi de toată
aparutura de care au nevoie pentru a maximiza procesul de creaţie
în generarea noilor idei pentru viitoarele modele Opel.
Complexul dispune de ultimele tehnologii, inclusiv un
centru virtual de creaţie 3D, cu două ecrane mari,
exact ca cele din cinema, care permit designerilor să construiască
şi chiar să examineze design-ul exterior şi interior al modelelor,
în diferite cazuri.
Sala 3D era prevăzută cu scaune ergonomice din
piele, extrem de comode şi numai bune pentru a vizualiza un
filmuleţ în care au fost prezentaţi designerii noului Opel
Astra Sports Tourer, ce îi inspiră pe aceştia şi cum au
reuşit să-şi transpună ideile pe modelul compact. După prezentarea
video-ului, vicepreşedintele departamentului de Design,
Mark Adams, ne-a împărtăşit câteva detalii despre noul
Astra break.
De aici am plecat la muzeul intern din complexul Opel de
la Russelsheim, o hală de 7.000 metri pătraţi care
adăposteşte nu mai puţin de 130 de modele. Am văzut
primele maşini de cusut Opel, primul exemplar construit, am făcut
poze la modele ca Rekord, Manta, GT, dar şi la
cele mai celebre automobile din DTM şi din raliuri.
Printre acestea se mai numără şi câteva prototipuri, modele
utilitare, dar şi câte un exemplar din fiecare producţie a lui
Opel. Uimitor este faptul că aproximativ 19% din aceste
maşini expuse sunt funcţionale şi ajung să participe la
diferite evenimente şi parade cu maşini de epocă.