– material apărut în revista ProMotor din noiembrie 2012 –
Faceliftul i-a adus lui Audi R8 nişte faruri cu LED-uri, semnalizatoare animate, evacuări rotunde, nuanţe mate de vopsea şi ceva modificări optice la nivelul grilei frontale. În rest – şi în afara noii versiuni V10 plus care are şi o aerodinamică mai bună – totul a rămas la fel de bun. Sau, mai degrabă, de nebun. În versiunea R8 5.2 V10 plus apar 25 de cai putere… în plus (550 CP are acum maşina), iar emisiile de CO2 scad cu 22 grame / km datorită noii transmisii S-tronic în şapte trepte. Se păstrează şi transmisia manuală în şase trepte, dar aceasta schimbă mai lent decât automata!
Magie = motor montat median şi tracţiune quattro cu accent pus pe spate. 430-550 CP, în funcţie de versiune!
Chiar şi la un prim contact, R8 2013 este uluitor de uşor de condus în trafic, indiferent de versiune, căci cutia automată este etajată în aşa fel încât să nu te zgâlţâie la orice plecare, iar suspensiile amortizează neaşteptat de bine asperităţile drumurilor. Şi nu, italienii n-au nici pe departe nişte şosele impecabile, cel puţin nu în partea asta de Italie, de la ţărmul Adriaticii, unde am testat eu maşina. Cu V8-ul Spyder am făcut chiar o „plimbărică” aşezată, piperată doar de câteva plecări cu năbădăi…
Pe drumurile virajate te distrezi la maximum. Atenţie mare când e ud pe jos, altfel ieşi în decor
Calmul afişat pe şosea dispare imediat ce apeşi puţin mai tare pe acceleraţie, iar reprizele de depăşiri sunt pur şi simplu fulminante – vei trece ca o tornadă pe lângă celelalte maşini, iar apăsarea acceleraţiei durează doar 1-2 secunde (cât durează şi cam orice depăşire), altfel vei fi cu mult peste vitezele legale! Zgomotul produs de evacuare şi de motorul aflat în spatele urechilor este genial, astfel că vei fi tentat să-l calci foarte des pe coadă în accelerări repetate. Iar pe viraje… să zicem doar că îţi va trebui ceva atenţie, mai ales dacă e ud pe jos. Nebuniile făcute pe drumurile publice costă scump cu această maşină!
Spyderul este cel mai frumos, dar coupe-ul V10 plus este cel mai feroce
Partea amuzantă (şi nu prea) este că, din cauza nervozităţii excesive a maşinii, nu-ţi vei asuma riscul de a te „băga” în trafic pe nepusă masă, printr-o înţepătură a acceleraţiei, căci vei risca să porneşti cu un burnout sau, mai rău, te vei înfige în cei de vizavi. Această bestie se degustă cum se cuvine altundeva, nu pe drumurile circulate. Tocmai de aceea, deşi îl poţi scoate la o plimbare, pe R8 e mai bine să-l duci într-un spaţiu special amenajat.
Aşadar, ne-am dus pe circuitul din Misano… Ce a urmat, vedeţi în pagina următoare.