În
trafic urban, Honda Insight este avantajată la capitolul
confort de echiparea cu o cutie de viteze automată, de tip
CVT, în timp ce Chevrolet Cruze 2.0 D are o cutie de viteze manuală
– aceasta are doar 5 trepte, deşi performanţele motorului reclamă 6
trepte.
Din punct de vedere al comportamentului general, Cruze
diesel îşi arată „muşchii” la orice accelerare de la semafor, chiar
dacă nu vrei să te grăbeşti. Motorul are 150 CP (cu 52 CP
mai mult decât Insight), iar cuplul generos de 320 Nm se obţine la
2.000 rpm. Cu alte cuvinte, Cruze diesel este o familistă cu destul
de mult nerv în regim urban, treptele a 2-a şi a 3-a fiind
suficiente în condiţii uzuale.
Totuşi, vorbim de un test de consum, aşa încât să vedem cam cât
papă fiecare.
Chevrolet
Cruze consumă, în teorie, circa 7 litri/100 km de motorină în regim
urban. În practică, însă, consumul urban scade cu greu sub
8 litri/100 km, în funcţie de aglomeraţia prin care eşti
nevoit să circuli. Apetitul motorului cu o cilindree mare, de 2,0
litri, nu este chiar mic, iar cei 150 CP nu sunt tocmai uşor de
strunit. Aşa încât, în Bucureşti, de pildă, trebuie să acceptăm
valori realiste de 8,5 – 9 litri/100 km.
Prin comparaţie, Honda Insight se laudă cu 4,6 litri de benzină
la fiecare 100 km în teorie, iar în practică este foarte
uşor să atingi valori de 5 – 5,5 litri/100 km. Marele
avantaj al maşinii japoneze, pe lângă sistemul de propulsie hibrid,
îl reprezintă sistemul de oprire şi pornire automată a motorului la
stop. În regim urban, acesta este „răspunzător” în cea mai mare
măsură de economia de carburant.
Aşadar,
pe un traseu urban, Honda Insight consumă mai puţin decât
Chevrolet Cruze, în condiţii similare de trafic şi stil de
conducere cuminte având o diferenţă de minimum 2 litri în favoarea
maşinii hibrid. În plus, confortul în regim urban este mai bun în
modelul japonez, graţie cutiei automate.
Pe de altă parte, Cruze nu este o maşină de neglijat în
trafic urban: oferă o vizibilitate mai bună ca maşina
japoneză, este foarte bine insonorizat pentru o maşină diesel şi
are un interior mai bine finisat decât al modelului japonez (chiar
dacă nu putem aduce reproşuri calităţii plasticelor în Insight,
este clar că, pentru a obţine un preţ cât mai competitiv, japonezii
au optat pentru plastice inferioare celor regăsite în Civic, de
exemplu).
În concluzie, Insight câştigă duelul în regim urban, datorită
consumului mai redus şi al confortului în conducere mai ridicat.
Hibrid vs. Diesel: 2-1 în trafic urban.
Să vedem cum stă
situaţia într-un caz total diferit:
rularea pe autostradă.