MOTORIZARE
Modelul Logan supus examinării era cu nivelul de echipare Laureate şi avea sub capotă noul motor TCe 90 turbo pe benzină, de 90 CP şi cu un cuplu maxim de 135 Nm la 2.500 rpm.
Mic, dar puternic!!
Propulsorul de 0,9 litri cu trei cilindri în linie a fost clar influenţat de curentul downsizing, proiectarea sa ţintind spre un consum mai bun de carburant în detrimentul unei accelerări fulminante sau a unei viteze maxime impresionante. Mi-a plăcut şi felul cum se comportă TCe-ul în depăşiri, cu condiţia retrogradării cu o treaptă.
N-am găsit altă literă!
Deşi motorul produce un zgomot mai neobişnuit datorită celor trei cilindri, per total noul propulsor se dovedeşte a fi destul de silenţios, în special la turaţii mici şi medii. Doar la ralanti, când stai la semafor, se simt vibraţii mai mari decât în cazul unui motor cu 4 cilindri.
„Dacă claxonaţi acum, vă sparg!!”
CONSUM
În ceea ce priveşte consumul, valoarea teoretică este situată în jurul valorii de 5,3 l/100 km. Cu toate acestea, în condiţii reale de trafic urban şi extraurban, şi cu un stil temperat de condus care se pretează unui client familist, am obţinut cu Loganul TCe o valoare medie de 7 litri/100 km, în condiţii de iarnă.
Uşiţa asta de carburant asta e imensă. IMENSĂ. Am mai spus că este IMENSĂ?!
ŢINUTĂ DE DRUM
Trebuie menţionat de la bun început că a doua generaţie Dacia Logan pune accentul pe o experienţă plăcută de condus, în detrimentul performanţelor dinamice excepţionale. Suspensia moale este ceva mai confortabilă ca la modelul anterior, în vreme ce direcţia se întăreşte la viteze mari, limitând într-o oarecare măsură comunicarea cu şoferul, iar la manevrarea maşinii prin spaţii înguste, aceasta îşi trădează caracterul ceva mai greoi.
Timoneria cutiei de viteze în cinci trepte lungi este decentă, cutia în sine fiind configurată în aşa fel pentru a se potrivi cu un stil de condus mai domol. Aceasta are nevoie totuşi o mână mai fermă pentru a-şi face treaba aşa cum trebuie. Cu toate acestea, propulsorul TCe trage bine şi reuşeşte să urce destul de constant în turaţii.
Dacia introduce în premieră sistemul ESP ca dotare standard pentru modelul Logan, iar acest lucru se simte pe porţiunile de drum cu viraje strânse sau cu suprafeţe alunecoase. Frânele, contrar credinţei populare, dau o senzaţie de siguranţă dacă vorbim de un stil calm de condus, chiar dacă pentru puntea spate Dacia a optat în continuare pentru folosirea tamburilor în detrimentul discurilor de frână.
Hai, nu vă daţi rotunzi, tamburii îşi fac treaba foarte bine la o maşină de 90 CP
Am păstrat partea cea mai interesantă la final, şi anume noutăţile în materie de dotări aduse de noua Dacia Logan, precum şi preţurile pentru care berlina poate fi echipată cu acestea. Mai multe detalii găsiţi în ultima pagină.