TEST: Cum m-a rupt noul BMW M6
Nu, cel din poza de mai sus nu sunt eu, ci Andy Priaulx, triplu campion WTCC, care ne arată cam cum ar trebui să iei curbele cu M6 dacă ai mulţi bani de gume, dar mai ales enorm de multă experienţă pe circuit. Căci îţi trebuie cam două tone de experienţă pentru a trimite această maşină peste limitele sale şi a o păstra în acelaşi timp sub control. Dar şi când reuşeşti aşa ceva, eşti la porţile Cerului.
Cam urâte parcările prin Malaga, Spania…
Cum este însă noul M6 pentru un şofer normal, să zicem doar un pasionat cu ceva experienţă pe şosea, dar cu foarte puţină experienţă pe circuit? Adică exact tipul de om care îşi va cumpăra această maşină, dacă îi permite buzunarul?
Am aterizat lângă Malaga, Spania, pe o vreme cu 40 de grade la umbră, pentru a sta puţin de vorbă cu ultima creaţie a celor de la BMW – în cele două variante de caroserie în care e deja disponibilă: coupé şi cabriolet. Înainte de a ajunge la Porţile Cerului, aici mă simţeam ca la Porţile Iadului, iar faptul că versiunea oferită pentru primii 300 de km până la hotel era un cabriolet nu era chiar cea mai bună veste posibilă.
Asta-i toată umbra din sudul Spaniei. Noroc cu climatizarea M6-lui…
Mă uit în sus, spre soarele ucigaş care vibrează din spatele unui imens nor de praf. „Praful e din Sahara, proaspăt venit peste noapte”, mă asigură, zâmbind, jurnalistul neo-zeelandez cu care urma să-mi petrec primii 300 de km, alternând rolurile de pilot şi copilot. „Mă bucur”, îi răspund, „aşa ştim măcar că te simţi ca acasă”, încerc eu să glumesc. Nick, neo-zeelandezul, râde cu poftă. Are un metru optzeci, e bine împănat, poartă ochelari de soare de pilot şi cu toate acestea are o moacă atât de bonomă încât te face să zâmbeşti instant. „La noi e iarnă acum, aşa că nu m-aş supăra să lăsăm maşina decapotată, să mă încălzesc un pic.” Are umor, neo-zeelandezul…
Aşa a început testul meu cu noul BMW M6. Să intrăm în pâine, aşadar…