Suzuki şi ProMotor la Cupa Offroad Sighişoara 2014 cu ”veveriţa” Jimny

Autor: Adrian Mihălţianu 22 apr. 2014 Teste speciale

A DOUA ZI LA CUPA SIGHIŞOARA 2014

Nu neg: mi-am făcut griji în privinţa trialului. Traseul foarte tehnic amenajat de organizatori m-a descurajat iniţial, fiindu-mi teamă că nu aş putea trece unele obstacole sau că, mai rău, m-aş putea răsturna în locurile pe care le consideram cam înclinate. Până la urmă, trialul nu e altceva decât proba de îndemânare, în care fiecare încearcă să-şi dovedească aptitudinile, contra-cronometru.

”Cred că mai bine nu risc să mă bag cu Jimny pe aici”. Ce-nseamnă să-ţi subapreciezi maşina. deşi ştii că e un adevărat offroader Suzuki!

Noroc, însă, cu noul copilot ad-hoc, specialistul local Laszlo Csernatony (vedeţi aici un exemplu de ce e în stare unul dintre cei mai buni piloţi din Campionatul Naţional de Offroad). Care mi-a băgat minţile în cap şi m-a făcut să înţeleg că Jimny-ul nu e un SUV-uleţ, ci un offroader Suzuki, demn urmaş al Samuraiului.

Cu veveriţa-nainte la ataaac!!! (şi cu specialistul Laszlo în dreapta pe post de copilot)

 

”Acum dreapta de volan, că iei virajul din prima!” ”Păi nu cred…” ”Dă-i mă când îţi spun, bagă, n-o lăsa, trece!”

 

”Vezi, atenţie la ţăruşul ăla… Mă, ţi-am zis atenţie! Ai… Ce noroc ai avut că a fost bine înfipt, doar l-ai şters… Hai, nu sta, dă-i bătaie!”

 

”Uşor la vale, nu te-arunca aşa ca bezmeticul, ţine ambele mâini pe volan, că-ţi sare din mâini, controlează tu maşina, calm!”
 

Şi uite aşa, cu Laci (se citeşte ”loţi”) pe post de copilot, am reuşit să obţin al nouălea cel mai bun timp din trialul de Standard! Cel mai rapid echipaj a terminat în 2:30, iar Jimnylică a fost cu doar 14 secunde mai lent. Din păcate, am fost penalizat pentru ruperea, din neatenţie, a unui ţăruş, chiar într-o curbă aproape de finish (”ţi-am spus să nu te grăbeşti!” m-a apostrofat, pe bună dreptate, Laszlo), aşa încât timpul final a fost de 2:51.

Puteţi vedea evoluţia lui Jimny pe trialul de Standard în următorul video (de la minutul 8:40):

 

 

Pentru mine, trialul de la Cupa Sighişoara 2014 are o semnificaţie aparte: dacă în momentul startului toţi râdeau de veveriţa de pe capotă şi considerau Jimny-ul mai mult o jucărie de oraş fără şanse pe traseu, la final, când s-a anunţat surprinzătorul timp , am simţit multe priviri admirative, ba chiar surprinse.

Puterea mascotei: în 2 minute şi 44 de secunde am trecut de la miştouri la adresa Jimny-ului la respectul tuturor celor prezenţi

Nici pe mine Jimny nu încetează să mă uimească. Îşi îndeplineşte fără probleme rolul de maşină de zi cu zi, în condiţii de suficient confort şi cu un consum rezonabil, pentru ca în momentul următor să arate capacităţi excelente în offroad, datorită unei concepţii old-school foarte inteligente. Pur şi simplu, Jimny e un demn urmaş al lui Samurai şi sunt sigur că orice proprietar de Jimny înţelege perfect la ce mă refer.

În glumă, Laszlo chiar mi-a cerut Jimny-ul să facă o demonstraţie pe trialul de Open… Un traseu extrem de dificil (câţiva dintre participanţii la Open nici nu au intrat în trial, pe motiv că are dificultate de Extrem), pe care Laszlo a făcut spectacol la volanul venerabilului său Samurai modificat, câştigător al multor etape din Campionatul Naţional de Offroad.

Laszlo în acţiune cu teribilul său Samurai. Care nu se teme nici de răsturnări…

 

… pentru că-n 5 secunde sunt suficienţi câţiva oameni să repună Samuraiul în cursă. Dă-i bătaie!

 

Unde nu poate singur, Samuraiul e ajutat de troliu. Şi trece cât ai zice ”peşte”!

 

Un ultim hop şi tura demonstrativă se încheie după 5 minute. Super-timp pentru un super-pilot cu un super-Suzuki

 

Chiar şi cu preţul unei răsturnări, Laszlo a făcut traseul în 5 minute, arătându-ne de ce este capabil un Suzuki 4×4 dacă ”piesa” dintre volan şi pedale ştie cum să manevreze maşina. Competitorii care au avut curajul să intre în trialul de Open au făcut, însă, o eroare: s-au gândit că 10 minute ar fi suficiente ca să termine şi ei traseul.

Numai că trialul de Open s-a dovedit atât de dificil încât nu doar că nimeni nu a reuşit să se încadreze în cele 10 minute, dar aproape jumătate dintre participanţi au fost nevoiţi să abandoneze din cauza diverselor probleme tehnice – momentul culminant a fost când una dintre maşini pur şi simplu şi-a pierdut roata în noroi, smulsă efectiv de o rădăcină îndărătnică…

Oups! Domnu’, v-aţi pierdut roata în noroi…

Într-un cuvânt, probele de trial, atât la Standard, cât şi la Open, au fost un adevărat spectacol pentru public, iar micile offroadere Suzuki au demonstrat că sunt foarte agile şi foarte descurcăreţe. De altfel, cel mai bun timp în trialul de Standard l-a avut un Suzuki Samurai, iar majoritatea maşinilor din prima jumătate a clasamentului au fost tot Suzuki (Samurai, Vitara şi, bineînţeles, Jimny-ul meu).

Cum s-a terminat Cupa Offroad Sighişoara 2014, vedem PE ULTIMA PAGINĂ

 

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide