Road Trip: Cu Opel Mokka de la Bucureşti la Geneva – Periplul continuă

Publicat: 08 03. 2013, 08:20

 

Ridicăm tabăra în Franţa şi arborăm strategic şi cât mai sus steagul ProMotor între munţi, la Bellevaux, în apropiere de Thonon-les-Bains. Căci pentru 3 zile, acesta a fost noul nostru cartier general, de unde am plecat cu Opel Mokka în asediul standurilor de la Salonul Auto de la Geneva, de unde am luat ca prizonieri comunicate de presă, interviuri cu oficiali şi fotografii cu noutăţile expuse de constructori.

Fiecare zi a însemnat un nou “atac” asupra fortăreţei auto, iar ca să ajungem între zidurile ei, Opel Mokka avea de străbătut două tipuri de obstacole: un drum şerpuit de munte, cu multe serpentine dar şi cu câteva porţiuni drepte, mai rapide, căruia i se adăuga labirintul urban din Geneva.

Pe partenerul nostru motorizat l-aţi cunoscut în prima parte a road trip-ului, iar dacă încă nu aţi aflat de ce e în stare vă reamintim: motor 1.4 turbo pe benzină, de 140 CP plus sistemul de tracţiune AWD care e gata să dea o perfuzie de cuplu şi punţii spate, dacă sesizează că cea faţă derapează.

Iar dacă Mokka a făcut din porţiunea montană una extrem de animată, lucrurile s-au schimbat într-un oraş cu un trafic mai greoi decât cel din Bucureşti la ore de vârf. Asta din cauză că elveţienii au ales să pună transportul public în comun şi cel pe două roţi pe primul loc, în detrimentul restului lumii…adică al maşinilor.

Să le luăm pe rând. Pe drumuri de munte care l-ar face gelos până şi pe Calistrat Hogaş, Mokka răspunde scepticismului cu un motor harnic şi rapid în reacţii, dublat de o stabilitate bună la negocierea virajelor. În oscilarea dintre treapta a treia şi a patra de viteză, nu ne-am dat seama unde a reuşit Mokka să ascundă ruliul şi legănatul din curbe. Dar nici nu vrem să-l găsim.

De “şarpele negru cu linie continuă pe mijloc” trecem cu brio şi veselie spre a doua linie de apărare: oraşul. Un fel de nivelul doi înainte de lupta cu Salonul Cel Mare. Aparent liniştit. Doar aparent, pentru că Geneva te întâmpină cu o împletitură de benzi pentru biciclişti, linii de tramvai, semafoare din 50 în 50 de metri şi fâşii de asfalt pe care trebuie să te încadrezi flancat de scuterişti, troleibuze şi refugii pentru pietoni. Plus ambuteiaje, la tot pasul.

Ce nu ştia însă “balaurul” numit Geneva este că în ciuda volanului un pic cam mare, Mokka se manevrează bine pentru gabaritul şi înălţimea sa, în special pe spaţii limitate şi la viteze mici. Răzbim şi în lupta cu oraşul, iar odată ajunşi în inima Salonului Auto, facem un bilanţ scurt: reuşim să terminăm lupta cu un consum de 7,7 l/100 km, măsurat de la plecarea din România şi spatele protejat de scaunele confortabile peste medie oferite de Mokka