O mică rătăcire prin Suceava în căutarea unui han
pentru a relaxa doi jurnalişti destul de înfometaţi şi apoi la
drum! După monotonia lui E85, ne-am propus ca drumul de întoarcere
să fie ceva mai picant: am apucat-o deci pe direcţia Târgu
Neamţ – Piatra Neamţ – Bicaz – Odorheiu Secuiesc – Braşov – şi, de
acolo, spre Bucureşti. Până la Târgu Neamţ încă am mai
condus economic. Dar am început să deviem uşor de la traseu,
o vizită la Mănăstirea Neamţ, apoi un popas la Bojdeuca lui
Creangă, am tras o fugă şi până la barajul de la Bicaz…
şi uite aşa am descoperit că timpul nu prea are răbdare cu noi,
deja eram la volan de vreo 12 ore. Nu am putut pleca din Humuleşti,
de la Creangă de-acasă, fără o pereche de botoşei pentru junioară,
botoşei care pot fi utilizaţi ca indicator de G-uri pe viraje, dacă
sunt agăţaţi la oglindă.
Trebuie să mărturisesc un mic viciu: nu pot conduce economic pe
secţiunile virajate, iar cum traseul nostru a bifat Cheile
Bicazului şi alte zone extrem de agreabile din punct de vedere al
desenului suprafeţei de rulare… uite cum Clio Yahoo 1.5 dCi a
început să creadă că este un fel de Clio RS. Adică, mai exact, cel
de la volan a crezut acest lucru. Şi uite cum am început să storc
toţi cei 75 de căluţi ai propulsorului diesel. Aşteptam deja o
prăbuşire majoră a autonomiei, dar NU a fost aşa.
Au existat momente în care creieraşul meu refuza să înţeleagă ce
anume pune în mişcare acest Clio. Motorina din rezervor în mod cert
nu, pentru că era acolo, nu dispărea. Ultimii 250 km ai micii
aventuri au fost un examen de rezistenţă fizică. Lor li s-au
adăugat treptat noaptea, ploaia plus infinitul număr de
şoferi-piloţi de pe DN1 care se cred pe probe speciale. La Braşov
mai aveam rezerve de combustibil pentru a ne întoarce la Suceava.
Am terminat aventura pe la 11.30 p.m., când am ajuns acasă.
Pe jurnalier – 993 km. Autonomie – 335 km. Consum mediu – 4,4
litri. Viteză medie – 58,7 km.
Într-una din zile am sunat la Renault să aflu ce
noutăţi mai există deja sau sunt programate să sosească în parcul
de presă. Florin, omul nostru de la Renault, a început să-mi
enumere o serie de agregate ispititoare. Nu o să le divulg
identitatea acum, le veţi descoperi în paginile ProMotor sau aici
pe promotor.ro. După o enumerare de chestii delicioase (fie
datorită potenţialului lor, fie gradului lor de noutate), a urmat
şi un Clio. Un Clio Yahoo, despre care Florin mi-a aruncat aşa o
vorbă peste umăr cum că ar fi în stare să parcurgă 1.000 km
cu un plin. Evident că a durat o nanosecundă până să mă
decid ce să fac cu acest Clio.
În altă ordine de idei, trebuie să menţionez că nu sunt un fan
al maratoanelor în spatele volanului. Din punctul meu de vedere, o
distanţă mai mare de 800 km parcurşi într-o zi deja te expune la
riscuri inutile. Aşa că, atunci când aud poveşti „vânătoreşti” cu
indivizi care au făcut 3.000 km fără să închidă un ochi, pot spune
fără nicio remuşcare că mă oripilez. Dar uneori în viaţă mai
trebuie să faci şi excepţii. Iar acest Clio Yahoo m-a împins spre
una dintre ele: adică să fac 1.000 km într-o singură zi cu un
plin.
Am programat maşina la test pentru finalul săptămânii – dacă tot
îmi sacrific o zi, măcar să fie cea de vineri pentru ca mai apoi să
rup patul în week-end. Am luat maşina într-o joi spre seară, curată
şi cu plinul făcut, însă, ce-i drept, computerul de bord îmi
specifica faptul că din rezervor lipsesc vreo 4 litri de motorină.
În aceste condiţii, cu un consum mediu la preluare de vreo 7,5
litri şi o autonomie indicată de vreo 760 km, parcă nu eram atât de
optimist în legătură cu şansele mele de reuşită.
În plus, eram uşor timorat şi de cutia manuală cu cinci
trepte… Cu şase aş fi fost mult mai plin de speranţă. Acasă mi-am
propus să îmi rezerv o porţie zdravănă de somn pentru că la 4 a.m.
doream să pun micuţul diesel la muncă. Somnul ală sănătos nu a
venit, junioara mea a decis să facă o noapte albă şi, evident,
taticu’ a stat de veghe, aşa că am adunat spre final vreo două ore
de somn. Răzvan, fotograful pe care l-am aruncat din maşină pe unde
am crezut eu că trebuie să imortalizeze aventura în cadre, a adunat
cam aceeaşi cantitate de somn.