Primul contact cu pneurile Goodyear Wrangler AT/R
cumpărarea maşinii, în iarna lui 2008, Suzuki Jimny era
echipată cu pneuri all terain de origine Yokohama. Pneurile nu erau
foarte uzate, având la activ aproximativ 50.000 km, însă aveam de
gând să le înlocuiesc cu un set nou.
Iar acum, la jumătate de an distanţă, am intrat în posesia unui
set nou de
anvelope all terain Goodyear Wrangler AT/R. Suzuki Jimny,
modelul de serie (deci fără modificări pentru offroad) nu poate
primi penuri prea mari – pentru care ar trebui să recurg la o
suspensie mai înaltă. Aşa încât, deşi mă tenta echiparea maşinii cu
pneuri offroad Wrnagler MT/R, am decis, până la urmă, să optez
pentru Wrangler AT/R. Care, din fericire pentru mine, erau
oferite şi cu o dimensiune foarte potrivită pentru Jimny: 205/70 R
15.
Operaţiunea de înlocuire a pneurilor a avut loc la
service-ul Autozone, de pe strada Barbu Văcărescu. Cele
patru pneuri Goodyear au fost montate pe jante în locul pneurilor
Yokohama, iar, după ce s-au schimbat ventilurile, roţile au fost
echilibrate şi umplute cu azot, au fost montate înapoi pe maşină.
Operaţiunile au durat aproximativ o oră şi au costat 165 RON.
profilurile celor două tipuri de pneuri, uzat vs. nou, se observă
clar că Goodyear are un desen mai agresiv al
profilului, cu segmente de cauciuc mai mari şi canale mai
groase. De asemenea, diferenţa în diametru era sesizabilă, fiind de
aproape 2 cm.
La plecarea de la Autozone, primul lucru pe care l-am remarcat,
relativ la noile cauciucuri, a fost un uşor zgomot mai
accentuat decât în cazul celorlalte pneuri – lucru normal,
datorită profilului mai agresiv, dar şi din cauza faptului că
pneurile noi necesită o mică perioadă de uzură.
La nivelul confortului, nu am remarcat schimbări drastice
(oricum, Jimny nu se laudă cu o amortizare lină a gropilor sau
denivelărilor). Totuşi, o oarecare amortizare mai bună a
zgomotelor prin gropi a fost sesizabilă.
Montarea noilor pneuri Goodyear Wrangler AT/R a fost realizată
la 117.200 km. Peste puţin timp şi câteva mii de kilometri urmează
primul raport referitor la comportamentul maşinii cu acestea.