Porsche Performance Drive – ziua 1. Pe circuitul de F1!!
Nu o să spun multe cuvinte despre ce s-a întâmplat astăzi pe circuitul de Formula 1 din Istanbul, acolo unde am avut ocazia să duc la maximum limitele mele – şi undeva la 60% ce ştiu aceste maşini să facă – pentru că veţi citi pe larg un articol pe tema dată în numărul ProMotor din septembrie. O să spun doar atât – Porsche Performance Drive 2012 a început cu dreptul.
Când ajungi pe un circuit pe care până acum l-ai văzut la televizor, ai aşa nişte furnicături în degete. Şi fluturi în stomac. Toate treburile astea îţi trec când începi să te obişnuieşti cu maşina de sub tine. Care maşină… indiferent că se numeşte Boxster S sau Carrera S sau Panamera, este capabilă să stoarcă şi ultima resursă de energie din tine, pe un circuit gândit parcă de un geniu al răului. Sau, mă rog, al binelui!
Nu doar că ajungi să te dai cu 215 km/h în linie dreaptă (cea scurtă, căci pe cea lungă răceşti un pic motoarele), dar intri în viraje cu peste 120 km/h, ieşi din ele cu mult mai mult iar toate astea se exprimă în G-uri laterale care au ajuns – în cazul meu, la 1.49 – Istanbul Park are unul dintre cele mai lungi viraje la stânga, de mare viteză, dintre toate circuitele de Formula 1. În cazul altora, în acest viraj s-a ajuns poate la mult mai mult – senzaţia că te răsuceşti la circa 130-150 km/h este incredibilă. Normal, pe acolo, piloţii de Formula 1 treceau cu 250 km/h, iar trainerii noştri pot sări de 170 km/h în Porsche 911, dar şi aşa forţa care te trage în dreapta te face să te agăţi bine de volan.
Motoarele rag demenţial, mirosul de cauciuc încins te provoacă şi mai tare, iar felul excepţional în care stau maşinile în viraje te face să mergi din ce în ce mai repede. Mai ales datorită instructorului care îi dă blană în faţa ta şi te provoacă să îi urmezi traiectoriile perfecte.
Este o experienţă ca nimic altceva, adrenalina este peste limitele la care credeai că poate ajunge, euforia la fel, iar dacă după vreo 20 de ture de circuit cu diversele modele Porsche te crezi un zeu al volanului, te linişteşti subit când faci o tură de circuit în sistem taxi drive. Adică tu în dreapta iar pilotul trainer în stânga. Aţi mers vreodată cu 200km/h într-un viraj strâns, doar pentru ca apoi să vă daţi de-a latul vreo 200 de metri până la următorul viraj? Nu? Nici eu. Până acum.
Pe larg, în numărul ProMotor din septembrie. Pe scurt, în pozele din galeria foto. Enjoy!
Mâine pornim către Varna, cu Panamerele Diesel. Ţineţi-ne pumnii (nouă, celor 8 români), căci porneşte concursul de consum/timp care va ţine până hăt, în Ungaria. Şi avem alte şapte ţări de bătut! Puteţi urmări ce fac cele 2 echipaje din România pe site-ul Porsche Performance Drive.