Porsche Ice Force 2013 – cum a fost în Laponia, pe gheaţă. FOTOGALERIE

Publicat: 19 02. 2013, 19:57

Zăpada îngheţată scârţâia sub bocanci, iar eu îmi ţineam buzele strâns apăsate, pentru a nu lăsa prea mult aer să intre în plămâni. La minus 30 de grade Celsius, e mai bine să nu. Mergeam în grup cu ceilalţi jurnalişti estici invitaţi la Porsche Ice Force, puţin rebegiţi de drumul de o zi şi trei avioane care ne adusese aici, la 200 de km nord de Cercul Polar, în mijlocul unei pustietăţi care ne oferea infinite combinaţii de alb cu alb. Şi ei, tot cu buzele strânse, de parcă făceam parte dintr-o conspiraţie. Ne îndreptam spre un hangar uriaş, deja şcoliţi la partea teoretică de către gazdele noastre, piloţii din Porsche Performance Drive (vă mai amintiţi de Ian Kalmar? El e vinovat şi de acest eveniment…)

Visul unei nopţi de iarnă.

Dar porţile hangarului s-au deschis, aerul îngheţat a năvălit înăuntru, apoi a ieşit la fel de repede, sub formă de nori de gheaţă care ne-au făcut să clipim repede din ochi. Şi aveam de ce. Căci în faţa noastră erau zeci de maşini Porsche, înşirate ca într-un vis erotic al unui fanatic auto – ne aşteptau pe noi! Acomodarea a durat puţin, doar lumina durează numai câteva ore în această perioadă, aşadar am gonit cât am putut de repede la locul testului.

Porsche Ice Force 2013

Bivuac? Nu, doar nişte Porsche întorcându-se de la joacă

Imaginaţi-vă lacul Herăstrău îngheţat complet, cu gheaţă de 40cm – 1 metru, dar şi cu un strat de 40-50 de cm de zăpadă peste. Apoi măriţi de patru ori suprafaţa. Cam aşa de mare era locul pregătit pentru Porsche Ice Force 2013, un program desfăşurat în primul rând cu fericiţii muritori care chiar sunt posesori de Porsche, şi abia în al doilea rând cu noi, muritorii la fel de fericiţi, dar jurnalişti.

Porsche Ice Force 2013

Îmi cer scuze pentru zâmbetul obscen de pe buze. Pe frunte am numărul de concurs…

Şi mai imaginaţi-vă că pe acest lac au fost desenate prin zăpadă unele dintre cele mai cunoscute circuite de Formula 1 din lume, la scară redusă, dar suficient de mari pentru a prinde viteze numai bune pentru drift. Şi pentru a te da de-a latul circa 5-6 ore, din ce în ce mai sigur pe tine, din ce în ce mai vesel, din ce în ce mai repede, până ajungi să cam ieşi de pe pistă, în zăpada de pe margine. Şi apoi să intri la loc. Cam despre asta este vorba în Porsche Ice Force.

Porsche Ice Force 2013

Cine ştie, cunoaşte. Unii s-au dat de-a latul de parcă asta fac de mici copii.

Despre asta, dar şi despre foarte multe elemente tehnice pe care le înveţi treptat, pe parcursul unei zile – un fel de introducere în arta driftului pe gheaţă. Normal, la finalul zilei nu vei fi un mare maestru, vei rămâne un simplu padawan care însă a avut şansa de a gusta din ambrozie, dacă-mi permiteţi să amestec mitologiile.

Iar la final de zi, te duci resemnat acasă. Porschele vor rămâne aici însă, pentru alte ture

Dar am vorbit deja prea mult. Voi reveni cu un clip video de la faţa locului, iar despre cum poţi face drift (cu sau fără un Porsche), cum poţi redresa maşina în caz de derapaj, ce poţi face în caz de subvirare şi supravirare, şi în general despre cum te poţi distra cu o maşină în limite de siguranţă, veţi putea citi în numărul ProMotor 99, din martie 2013. Deşi cea mai bună şcoală se face practic, sunt convins că cele învăţate la şcoala duminicală Porsche vă vor fi şi vouă de folos!

Ne regăsim aşadar în revista din martie, până atunci, iată şi galeria foto completă!