Nu ştiu cu ce viteză am rulat, nu m-am uitat nici măcar
un moment în turometru. Încercam să mă concentrez şi să
respect indicaţiile instructorului, transmise prin staţia radio.
Condusul pe circuit te solicită fizic şi mental, nu degeba toţi
piloţii sunt extrem de bine pregătiţi fizic. După aproape 10
tururi, supravegheaţi de instructor, am trecut pe mâna lui Walter
Rohrl. Legendarul pilot Porsche a ieşit pe circuit în faţa unui şir
de 10 modele Turbo şi Turbo S. O imagine rară şi impresionantă.
Fără prea multe discuţii pe staţia radio, Walter a început să
meargă foarte rapid. Toţi încercam să ţinem ritmul cu campionul WRC
din 1980 şi 1982. Eu am nimerit la volanul unui superb Porsche 911
Turbo S negru cu jante negre şi scaune sport, dotat cu cutie de
viteze PDK cu clapete de tip nou pe volan. Este incredibil ce
senzaţii îţi oferă această maşină. Acceleraţiile sunt extrem de
eficiente datorită tracţiunii integrale şi cutiei cu dublu
ambreiaj. Schimbările de trepte sunt aproape imperceptibile în
modul automat şi chiar şi în cel manual. Doar în modul sport, sau
sport plus, cutia îţi dă un impuls „sportiv” atunci când apăsăm
clapeta. Acest sistem de schimbat treptele a fost mult cerut de
presă şi clienţi, faţă de sistemul clasic stil „tiptronic” folosit
de Porsche. Vechiul sistem avea un fel de butoane pe volan care
trebuiau trase sau împinse pentru a schimba treapta de viteză. Deşi
erau două butoane pe volan ambele făceau acelaşi lucru. Total
diferit de sistemele celorlaţi constructori aceste butoane
necesitau ceva obişnuinţă pentru a le folosi fără probleme. Aşa că
Porsche a decis să ofere şi sistemul clasic cu clapete în spatele
volanului. Cu clapeta dreaptă urci în trepte, cu cea din
stânga retrogradezi. Simplu şi eficient.
Revenind la eveniment, după încă 10 tururi în ritmul lui Rorhl,
deja îmi simţeam gâtul uscat şi transpirasem cât într-o zi de vară
la 40 de grade. Nu cred că aş mai fi putut continua încă 10 tururi.
Am oprit la boxe şi am băut pe nerăsuflate un litru de apă. Dacă
cineva are impresia că este mare pilot pe şosea, ar trebui să
treacă prin experienţa circuitului cu o maşină puternică. Îţi
rescrie imediat scara valorilor.
Mai interesant este că, după o scurtă pauză, Walter
Rohrl ne-a luat pe fiecare pe locul din dreapta al unui Porsche 911
GT2RS de 620 CP şi ne-a arătat cum se conduce de fapt pe
circuit. Am constatat cu gura căscată tot ceea ce făcusem
noi a reprezentat 30-40% din posibilităţile unui pilot adevărat.
Walter a făcut un tur de Hungaroring în 50 de secunde de la ieşirea
de la boxe până la intrare. Pe un circuit încă umed, pe care
încălecat toate vibratoarele. Nu a frânat în vreo trei viraje, unde
aş fi jurat că nu poţi intra fără frână. A găsit aderenţă acolo
unde nu credeam că există. M-am dat jos din bolid după ce i-am
strâns mâna lui Walter. Are 63 de ani şi este cel mai rapid dintre
piloţii de teste Porsche. O adevărată legendă!