Opel Insignia EcoFLEX 160 – test de consum

Publicat: 18 11. 2009, 12:00

Iată jurnalul de bord al primei zile cu Opel Insignia EcoFLEX:

1. Bucureşti: 31 km, 8,1 litri/100 km

  • ca de obicei, în traficul aglomerat din Bucureşti este greu să
    te aştepţi la un consum mic, mai ales dacă nu ai un stil de
    conducere adaptat
  • în plus, cei 160 CP ai motorului acţionează destul de vivace
    pentru ca obiectivul „consum cât mai mic” aproape să fie depăşit de
    „condus alert”
  • consumul urban teoretic este de 6,8 litri/100 km, deci am
    obţinut mai mult cu 1,3 litri/100 km (normal pentru traficul
    urban)

2. DN1 Bucureşti – Ploieşti: 40 km, 6,4 litri/100
km

  • pe DN1, am aplicat un procedeu simplu, pentru a scăpa de
    bătăile de cap (şi de buzunar) cu eventualele amenzi: în
    localităţi, pilotul automat a stat poziţionat pe 80 km/h, iar în
    afara lor nu am depăşit 160 km/h
  • totuşi, până la terminarea DN1, viteza medie a fost doar de
    52,5 km/h, în principal din cauza traficului mai aglomerat prin
    Otopeni şi înainte de Ploieşti
  • faţă de consumul extraurban teoretic, de 4,2 litri/100 km, am
    consumat mai mult cu 2,2 litri/100 km – în condiţiile în care nu am
    menajat motorul în ce priveşte reprizele şi acceleraţiile

3. Ploieşti – Vălenii de Munte: 44 km, 5,6 litri/100
km

  • bineînţeles, spre Vălenii de Munte am luat-o pe centura estică
    de ocolire a Ploieştiului, unde am avut parte de un trafic mediu
    aglomerat, cu mers în coloană de cele mai multe ori
  • totuşi, viteza medie a fost una decentă, de 55,3 km/h, în
    condiţiile în care nu am depăşit limita legală în localităţi
  • de această dată, computerul de bord arăta un consum mai mare cu
    numai 1,4 litri/100 km faţă de consumul teoretic de 4,2 litri/100
    km, în principal datorită faptului că nu am mai utilizat resursele
    motorului din plin, condiţiile de trafic obligându-mă la un stil
    mai temperat

4. Vălenii de Munte – Nehoiu: 54 km, 5,5 litri/100
km

  • pe acest traseu, majoritatea drumurilor au fost mai puţin bune,
    astfel că am abordat un stil mai atent de conducere, pentru a
    menaja suspensia maşinii
  • de asemenea, diferenţele de nivel au început să fie mai
    numeroase, ceea ce a implicat multiple schimbări ale treptelor
  • un lucru interesant: doar la intrarea în oraşul Nehoiu, acul
    litrometrului a coborât cu un milimetru sub cifra 1, după un
    parcurs de 169 km
  • consumul indicat de computerul de bord a fost cu 0,1 litri/100
    km mai mic decât pe tronsonul precedent, în condiţiile în care
    drumul a fost liber şi mi-a permis o deplasare rapidă, viteza medie
    cifrându-se la 70,5 km/h

5. Nehoiu – Întorsura Buzăului: 46 km, 6,2 litri/100
km

  • din nou, traseu cu multe viraje şi diferenţe de nivel mai
    accentuate
  • viteza medie s-a cifrat în jurul valorii de 67,5 km/h, fiind
    necesară utilizarea, de multe ori, a treptelor inferioare, a doua
    şi a treia pentru urcare

6. Întorsura Buzăului – Covasna: 34 km, 6,6 litri/100
km

  • pe acest tronson am obţinut cel mai mare consum mediu deoarece
    am ales o scurtătură, pe la Zagon
  • scurtătură care, de fapt, s-a dovedit un drum aproape
    forestier, pe care l-am abordat cu Insignia doar în treptele I şi a
    II-a, deci ineficient din punct de vedere al consumului
  • am recuperat, până la Covasna, pe şosea relativ bună (asfalt cu
    multe gropi, porţiuni de drum cu piatră cubică), cu viteză maximă
    de 80-90 km/h
  • la ieşirea din localitatea Covasna, computerul de bord arăta o
    viteză medie de 33,6 km/h şi un consum mai mare cu 2,4 litri/100 km
    (din cauza „scurtăturii” abordate cu viteză foarte mică)

7. Covasna – Balvanyos: 48 km, 6,0 litri/100
km

  • fostele băi Balvanyos au fost punctul terminus al călătoriei
    din prima zi, consumul obţinut fiind cauzat de drumul foarte prost,
    abordat cu multă atenţie (fiind deja şi noapte)
  • viteza medie înregistrată de computerul de bord a fost de numai
    41,4 km/h, dar măcar suspensia a reuşit să absoarbă lăudabil
    denivelările, majoritatea imposibil de evitat

Vezi pe pagina următoare
jurnalul de bord al celei de-a doua zi