Opel Corsa ecoflex – Test de consum
Am folosit aceeaşi reţetă ca şi în oraş, accelerări progresive şi fără depăşiri, dar am avut de pare mea un mare atu, sistemul cruise control cu care modelul de test, în versiunea Enjoy, a fos echipat. Deci treapta 5, 2000 şi un pic de rotaţii, în jur de 100 km/h şi multă plictiseală. Într-adevăr este foarte monoton să mergi în linie dreaptă şi să priveşti cum alţii trec pe lîngă tine, noroc cu sistemul audio cu MP3 şi colecţia personală de CD-uri. De asemenea, mă bucur că monotonia nu a fost dublată de dureri de spate, mulţumită scaunelor comode cu care Corsa vine.
Practic prea multe nu sunt de spus aic,i oricine capabil să menţină maşina în linie dreaptă putînd să facă acest test. Verdictul a fost unul la care mă aşteptam, pe tot parcursul rulajului pe autostradă consumul instantaneu scăzând rar sub 3,5 litri, deci valoarea afişată la ajungerea în Piteşti a fost de 3,9 litri la 100 km parcurşi. Sincer pariam pe o valoare mai mică, dar dacă ne gândim că am făcut un itinerariu de 120 km, cu 4,7 litri de motorină, adică am investit în motorină în jur de 18 lei, rezultă că drumul făcut a fost mai avantajos decât o călătorie cu trenul.
La întoarcere, cu dovezile foto obţinute, nu am mai fost aşa de blând şi am evitat autostrada, alegând drumul vechi spre capitală, iar în Bucureşti nu am mai fost melcul între gheparzi în orele rămase până la predarea maşinii. Ce am obţinut m-a uimit foarte mult. Am reuşit un consum mediu de 5,3 litri la sută. Deci nici sfaturile şi nici eu nu am fost cauza principală, Opel Corsa ecoflex este chiar economică şi indiferent cărui regim o supui ea se dovedeşte cumpătată cu motorina, mai ales în oraş. Iar cea mai ieftină variantă, şi cea pe care trebuie să o alegeţi, dacă aveţi drept crez economia de combustibil, costă 12.000 de euro.
Prin urmare am zis că trebuie să o încer şi pe asta, să văd cât de mare poate fi un consum mic. Astfel m-am documentat asupra tehnicilor de condus economic şi am ales un model care se laudă cu faptul că nu este gurmand, Opel Corsa ecoflex. În spatele denumiri, compusă din eco şi flex, se află de fapt motorizare Diesel de 1.3 litri ce dezvoltă 75 de CP, rapoarte mai lungi ale cutiei, o gardă mai mică la sol, pneuri cu rezistenţă redusă la înaintare şi 45 de kilograme în minus. Deci toate premizele pentru un condus economic erau îndeplinite.
Trebuie să precizez că datorită testului făcut în weekend am fost privat de traficul infernal, dar pe de altă parte temperatura scăzută şi modelul destul de "virgin" în ale rodajului (doar 800 de km făcuţi până să încapă pe mână mea) au echilibrat balanţa şi ce am câştigat, fiind ferit de ambuteiaje repetate, am pierdut datorită condiţiilor speciale.
Următorul sfat şi cel mai important este adoptarea unui stil de condus foarte economic şi preventiv, cu accelerări line şi schimbări în jurul a 2.000 de rpm. Este destul de greu, chiar şi în weekend să mergi aşa, pentru că grăbiţii parteneri de trafic te vor "felicita" pentru tentativa ta ecologistă doar cu claxoane şi vorbe de bine şi uneori chiar trebuie să o calci. Astfel am realizat că în Bucureşti totul este o mare lepşă şi "cine e ultimul e un ou stricat", toată lumea se grăbeşte…şi dacă vei merge la limita legală de 50 km/h ai toate şansele să fii depăşit vitejeşte
De asemenea, un factor crucial este anticiparea traficului pentru evitarea decelerărilor bruşte şi mai ales a staţionărilor. Opririle şi repunerile în mişcare dese consumă mai mult decât ne-am imagina. Apropo de asta este recomandat, cu excepţia situaţilor din trafic, ca menţinerea la relanti a motorului să nu se efectueze pe o perioadă mai mare de 10 secunde.
Mergând astfel ca la carte , sau bătrîneşte cum ar spune cei care m-au văzut frânând de la 100 metri până la semafor în încercarea de a evita o oprire care m-ar fi costat combustibil am reuşit să scot un consum urban de 5,5 litri la sută (vezi imaginea din stânga) , mai mic decât cel de 5,7 litri dat de Opel pentru acest model.