De la început trebuie să remarc faptul că Transalpina arată cam la fel ca… acum doi ani, când am traversat-o dinspre nord spre sud. De data aceasta, am făcut un drum de aproape 500 km de la Bucureşti la Cluj Napoca, ocolind pe Transalpina, cu un Renault Captur.
Aşadar, iată un scurt ghid de vacanţă pentru cei care vor să viziteze această vară Transalpina (o vizită pe care o recomand oricui):
Dinspre Bucureşti se merge spre Rm. Vâlcea, înainte de municipiul de pe Olt trebuind urmărit indicatorul spre Horezu
Puteţi continua pe drumul principal până la Novaci sau puteţi s-o luaţi pe la Baia de Fier, unde se poate vizita Peştera Muierii (dacă aveţi timp berechet)
Nu vă bazaţi pe sistemul de navigaţie, deoarece în zonă are multe lacune. Mai bine întrebaţi localnicii dacă nu ştiţi pe unde trebuie să o luaţi la vreo intersecţie
Nu prea înţeleg care e varianta corectă: Peştera Muierii sau Peştera Muierilor? Atenţie la vacile de pe drum, mergeţi încet!
În oraşul Novaci este semnalizat foarte bine începutul Transalpinei
Indicatorul din stânga, cu ”Atenţie”, trebuie luat în serios, deoarece pe Transalpina încă nu s-au trasat dungi de demarcaţie, iar pe margini nu există parapeţi. Nu e o idee bună de vizitat Transalpina noaptea…
Staţiunea turistică Rânca, în continuă dezvoltare, de parcă n-ar fi criză… E o destinaţie de iarnă, datorită pârtiei lungi
În mod curios, asfaltul este bun chiar şi la doi ani de la turnare, deşi la altitudinea asta schimbările bruşte de vreme macină totul. Bine, mai contează şi că nu există trafic greu…
Din păcate, din loc în loc se observă foarte uşor că asfaltul a fost turnat în grabă. Din motive electorale, oare?
Recomand viteză cât mai redusă şi ochii cât cepele la drum, nu la peisaj! Din fericire, se poate parca pe margine în destule locuri, ca să ieşiţi să admiraţi în voie priveliştile montane
Nu ştiu dacă aceste cruci sunt puse preventiv sau amintesc de vieţi pierdute pe Transalpina…
Amatorii de măreţie au ce vedea. Cât timp vremea nu le este potrivnică
Dacă aveţi pasageri cu rău de maşină, luaţi-o extrem de încet pe acest ”drum fr nume”…
Urci, cobori, după care iar urci. Asta e o şa, dar nu mă întrebaţi care: Şaua Mohorului, Şaua Pleşcoaiei, Şaua Iezerului… Pasionaţii de geografie să facă lumină, pls! 🙂
Dacă auziţi strigăte şi sunete ciudate, cel mai probabil sunt ciobanii care-şi mână oile pe versanţii abrupţi. Dar vă trebuie obiective serioase la aparatele foto pentru a-i imortaliza!
O înşiruire de curbe ”ac de păr” numai bună pentru o cursă, nu? Mai bine NU!
Atenţie la bicicliştii care îşi ard caloriile pe aici vara. De asemenea, atenţie la motociclişti
N-ai vrea să rămâi în pană pe aici! Totuşi, din loc în loc sunt şi căsuţe cu suveniruri, deci Transalpina nu e chiar lipsită de urme ale civilizaţiei (fie ea şi kitsch…)
În general, asfaltul nu pune probleme, dar mai sunt porţiuni lăsate de izbelişte de constructor (poate a intrat firma în faliment, poate a fost comisionul prea mic, poate…)
Fie vremea cât de caldă, eu am dat şi de zăpadă! Mă rog, rima e proastă, dar zăpada e reală, chiar şi în toiul verii
Dacă jos, la Novaci, erau cam 30 de grade Celsius, aici sus, la vreo 2.000 de metri altitudine temperatura poate coborî extrem de mult (deci neapărat să aveţi haine mai groase, pentru orice eventualitate)
Dacă aş fi fost fotograf expert, imaginea asta ar fi fost de nota 10…
Surprize-surprize la coborâre: ”decuparea” marginilor împădurite duce şi la prăbuşirea copacilor pe carosabil. Oare autorităţilor le pasă?
Ei bine, chiar dacă nu există indicator pentru continuarea Transalpinei, vă spun eu: trebuie să o luaţi la dreapta, spre Obârşia Lotrului. Aţi reţinut, da? Spre Obârşia Lotrului. Nu spre Petroşani
Dacă daţi de acest indicator, sunteţi pe drumul cel bun. Dacă nu, înseamnă că ajungeţi la Petroşani… sau poate pur şi simplu l-aţi ratat şi puteţi ajunge la Voineasa
De aici începe a doua parte a Transalpinei. Partea cu multe porţiuni încă în lucru… E indicat să aveţi un SUV pe aici. Sau un Logan
Până la Sebeş veţi da de câteva astfel de porţiuni, care pot pune probleme dacă a plouat. Deci trebuie mers cu grijă
Cam toate podurile de lângă lacul de baraj Oaşa sunt în renovare vara asta. Nu ştiu când se vor termina
Odată ajuns la Şugag, totul reintră în normal. De menţionat că partea spectaculoasă a Transalpinei este cea sudică, de la Rânca până la Obârşia Lotrului, după care, în zona din Ardeal, şoseaua o ia prin pădure, zonele mai interesante fiind cele de lângă lacurile de acumulare.
Vă doresc drum bun şi aşteptăm să ne împărtăşiţi opiniile şi experienţele voastre de pe Transalpina!
CITEŞTE ŞI TESTUL DE PE TRANSALPINA CU NOUL RENAULT CAPTUR