Civic-ul precedent poate fi găsit ca maşină second hand destul de accesibil, dar mi se pare destul de clar să se adresează unor clienţi care, deşi vor o maşină second hand la bani puţini (7-8.000 euro), privilegiază şi imaginea sau aspectul maşinii. Cine e interesat, are la dispoziţie o ofertă destul de mare, chiar dacă nu la aceleaşi cote cu veterani ai domeniului second hand, precum Golf.
Despre Civic-ul din 2012 nu se ştiu acum informaţii privind preţurile sau dotările pentru piaţa noastră, aşa că, evident, mă voi raporta doar la Civic-ul actual. Care este disponibil în trei versiuni: 1.4 Comfort (14.480 euro fără TVA), 1.8 GT (16.480 euro fără TVA) şi 1.8 GT automat (17.480 euro fără TVA).
Practic, modelul de vârf, pe care l-am şi condus cu această ocazie, Civic 1.8 GT A/T, are un preţ de listă de 21.675 euro cu TVA, care poate părea ridicat, deşi e la acelaşi nivel cu al concurenţilor care oferă motoare pe benzină de circa 140-150 CP şi cutii automate. Din punct de vedere al echipării maşina stă bine, fiind penalizată doar de lipsa displayului tactil, cu sistem de navigaţie.
Dar, pentru că se apropie sărbătorile de iarnă, deci şi promoţiile, Honda România oferă această versiune la acelaşi preţ cu Civic-ul manual, plus o reducere suplimentară de 1.500 euro. Ceea ce înseamnă o reducere totală de 2.500 euro fără TVA, adică un preţ final al versiunii automate Civic 1.8 GT A/T de 14.980 fără TVA (18.575 euro cu TVA).
O sumă foarte tentantă pentru cine vrea o maşină care încă rămâne un OZN nonconformist în clasa compactă, cu un interior reuşit şi surprinzător de spaţios şi un comportament dinamic în general bun, cu un plus la capitolul confort graţie cutiei automate. Practic, veţi alege versiunea manuală doar dacă vă sperie consumul mai mare cu circa 1 litru/100 km sau vă place prea mult să schimbaţi treptele manual.
Cel mai ieftin Civic rămâne cel cu motorul de 1,4 litri, care, în urma discountului de 2000 euro (fără TVA), ajunge la un preţ de vânzare de 12.480 euro fără TVA (15.475 euro cu TVA). O sumă relativ convenabilă, dacă aspectul şi spaţiul interior primează în faţa performanţelor – eu unul aş mai plăti 3.000 euro în plus pentru motorul mai mare şi cutia automată.
Un lucru rămâne cert: Civic rămâne un nume cu un fan-club foarte numeros, iar noua generaţie sunt sigur că îi va convinge pe mulţi, inclusiv pe mine, de calităţile sale. Totuşi, emotiv rămân legat de actualul Civic şi feelingul de OZN pe care mi l-a insuflat de la prima vedere. Iar pe cei care vor profita de ofertele pentru Civic în această iarnă nu pot decât să îi invidiez: înseamnă că Moş Crăciunul lor are foarte mult spirit civic!