Ideile geniale se ţin în monovolume mici: Meriva

Autor: Oraan Mărculescu 17 nov. 2013 Teste speciale

Fiind vorba de un drum destul de lung, care a totalizat peste 1.200 km în condiţii foarte variate de drumuri, mi-am făcut o idee foarte bună despre cât poate să consume Meriva dotată cu motorul turbo de 1,4 litri şi 140 CP.

După cum am spus pe pagina precedentă, stilul de condus a fost în general alert (ba la un moment dat chiar foarte alert, când mi-am dat seama pe la Sibiu că-mi uitasem haina cu actele lui Meriva şi cheile de la casă la Cluj şi a trebuit să mă-ntorc…), deci îmi era clar că nu am cum să obţin consumul teoretic de 6,1 litri/100 km.

Maşinuţă mai voluminoasă şi nu prea uşurică, motor turbo pe benzină, stil alert, drumuri variate… Un 7,5-8 litri/100 km părea rezonabil pentru traseul Bucureşti – Cluj – Sibiu – Cluj – Bucureşti, nu? Repet, rezonabil dat fiind stilul uneori de birjărit al celor 140 CP.

Consum mediu chiar rezonabil pentru 140 CP şi o viteză medie ridicată, de 75 km/h pe drumurile patriei

 

Însă nu mică mi-a fost surpriza când, la intrarea pe autostrada A1, pe la Piteşti, computerul de bord mi-a indicat o valoare de numai 7,0 litri/100 km. Care, după ce am intrat în Bucureşti, a urcat la 7,2 litri/100 km. Prin urmare, o diferenţă de 1,1 litri la sută faţă de valoarea teoretică!

Personal, mă declar mulţumit dat fiind dinamismul chiar bun al acestui monovolum, care iniţial, datorită aspectului oarecum efeminat, mă făcea să cred că exclude din start performanţele dinamice bune. Iar, faţă de un diesel, micul turbo e clar mai silenţios, plusând chiar şi cu un mic sound care-ţi gâdilă diavolul din piciorul drept, care apasă acceleraţia…

Meriva facelift nu scapă de aglomerarea de butoane, dar va aduce sistemul IntelliLink

 

Am, însă, şi o critică la adresa lui Meriva: consola centrală cu butoane prea aglomerate. E dificil să te obişnuieşti cu amenajarea lor, iar în mers devine agasantă distragerea atenţiei – dacă mai şi bate soarele tare, nici nu-ţi mai dai seama ce scrie pe unele butoane. Aici, noul Meriva facelift aduce o dotare opţională binevenită: sistemul de infotainment IntelliLink, cu ecran tactil de 7 inci.

Pe de altă parte, Meriva mi-a plăcut pentru caracterul util foarte pronunţat: portbagaj de 400 de litri, peste ce oferă o compactă obişnuită, în condiţiile în care, prin rabatarea banchetei, se poate ajunge la 1.500 de litri, adică la cote de break de clasă compactă sau chiar medie.

Mai mult, între scaunele din faţă e de apreciat sistemul FlexRail, cu modularea inteligenă a spaţiului de depozitare, în timp ce buzunarele din uşi sunt foarte spaţioase – atât în faţă, unde poţi pune chiar şi o sticlă de doi litri (!), dar şi în spate.

Caracter practic excelent: portbagaj peste ce oferă o compactă şi multe spaţii utile în habitaclu

 

Până când noul Opel Meriva facelift va fi lansat oficial pe piaţa noastră, actualul Meriva propune o politică interesantă de preţuri – cel mai ieftin Meriva porneşte de la 14.600 de euro, fiind vorba despre motorizarea pe benzină de 1,4 litri şi 100 CP.

VEZI LISTA DE PREŢURI ŞI DOTĂRI OPEL MERIVA

Versiunea turbo de 140 CP, pe care am avut-o în test, pleacă de la 17.130 de euro în echiparea Enjoy, iar o maşină bine echipată ajunge pe la 20.000 de euro. Un preţ atractiv, dacă mă raportez la caracterul practic foarte bun (ba chiar excelent, graţie uşilor spate), la performanţele dinamice mai mult decât satisfăcătoare şi la confortul general.

Esenţa lui Meriva: portierele din spate SUPER-UTILE! Pe când şi la alţi producători?…

 

În opinia mea, Meriva merită luată în calcul foarte serios ca alternativă la compactele obişnuite, în primul rând datorită ideilor de ordin practic. Apoi sunt sigur că micul turbo de 1,4 litri nu-i va dezamăgi pe cei care pun accentul şi pe un comportament rutier mai alert, Meriva făcând faţă cu brio majorităţii situaţiilor de la noi. Şi asta în condiţiile unui consum chiar rezonabil.

Dar lucrul care caracterizează esenţa lui Opel Meriva rămâne ideea portierelor spate: fără discuţie, inginerii germani care au venit cu această propunere merită un mare bonus. Pentru că e o idee super-utilă care merită (şi trebuie) să devină mult mai întâlnită la maşinile practice în viitor.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide