Final de poveste: cum s-a terminat Porsche Performance Drive 2012
Ultima etapă din România a provocat haos în concursul Porsche Performance Drive: ucrainienii, care se luptau pentru locul 1 şi aveau de recuperat 11 secunde faţă de unguri, au plecat 20 de kilometri în direcţia greşită. Bulgarii au ratat autostrada Transilvaniei şi s-au târât pe lângă în timp de cehii i-au dat blană atât de tare încât i-a oprit Poliţia. Turcii n-au fost nici ei mai breji, ajungând – ei ştiu cum – pe un drum forestier pe care au mers atât de tare încât i-au dat peste cap sistemul electronic de gestionare a suspensiilor – offroad cu Panamera! Elveţienii s-au pierdut în peisaj, iar ungurii – favoriţii – abia au reuşit să ajungă la timp, dar cu pedala la podea.
Echipa România 2 a reuşit să ajungă cu patru minute întârziere, în timp ce România 1, cu mine la volan, a reuşit să ajungă cu 33 de minute întârziere, pe motiv de „scurtătură” prin Blaj. Mda. Povestesc eu pe îndelete ce şi cum în ProMotorul din septembrie, în care veţi regăsi şi un infografic cu ce drumuri să folosiţi şi ce drumuri să nu folosiţi dacă vreţi să ieşiţi din ţară prin Oradea.
Un haos total, aşadar, care a reuşit să răstoarne ierarhiile stabilite cu o zi înainte. Apropo, ca o scurtă pauză, un mic clip care arată cum s-a mers pe Transfăgărăşan şi de ce e importantă comunicarea prin staţie la un astfel de eveniment.
Ieri seară eram blocaţi în traficul din Budapesta şi număram minutele de penalizare pe care urma să le mai încasăm. Odată ajunşi, am aflat că echipa noastră a terminat concursul pe locul 7 din 10, în timp ce a doua echipă românească a reuşit un loc 5. Ucrainienii au câştigat concursul urmaţi de unguri şi de polonezi – trei echipaje care chiar au dat tot ce au putut pentru a câştiga cu cel mai mic consum şi cele mai exacte sosiri la finish.
Dar nu ne păsa că am terminat pe şapte. N-ai cum să te superi că ai făcut 1.600 de km cu un Porsche Panamera şi că n-ai fost dispus să renunţi la confortul aerului condiţionat sau al muzicii şi navigaţiei, că ai mers în limite legale, dar şi foarte tare şi extrem de tare pe alocuri, iar consumul tău mediu a fost de 7.2 l/100km. N-ai cum.
Sunt prea multe de spus pentru o încheiere seacă a ceea ce a fost evenimentul auto al anului pentru România. Ştiu, nu l-aţi văzut la televizor, iar dacă nu aţi intrat de o săptămână pe site abia acum aflaţi de el. Însă a fost evenimentul anului pentru că a cuprins 24 de jurnalişti străini (pe lângă cei şapte români) care au scris, fotografiat şi filmat în permanenţă prin România. Care au plecat fermecaţi de pe Transfăgărăşan şi au spus că se vor întoarce aici cât de repede pot. Care au publicat şi vor publica zeci de articole în care apare şi România, cu tot ce are mai frumos.
Este doar un început, vă asigur. România devine din ce în ce mai cunoscută şi mai atractivă pentru astfel de caravane şi concursuri. Iar şansa mea de a face parte din primul Porsche Performance Drive voi încerca să o vă împărtăşesc cu cele mai picante detalii în revista din septembrie. Până atunci, revin cu fotografii şi clipuri video de pe traseu, dar şi de la Porsche Cup şi Formula 1 din Ungaria!
ps. dacă vă întrebaţi ce s-a întâmplat cu carnetul celui din prima poză, vă spun eu: am întâlnit numai poliţişti amabili şi săritori – era un control de rutină iar zâmbetul de pe faţa poliţistului spune totul. Le mulţumim şi lor!