Cei de la Opel România s-au gândit la un preview pe plan local realizat într-o manieră mai tehnică pentru noul Opel Ampera, prima maşină electrică de serie Opel. Aşa încât am fost invitaţi la un workshop Ampera chiar în cadrul Universităţii Politehnice Bucureşti.
Workshop-ul a constat din trei „probe”:
Departe de regulile unui test-drive obişnuit, această experienţă a fost de bun augur, deoarece astfel cei prezenţi acolo am înţeles mai bine ce înseamnă noul trend al maşinilor electrice, plusurile şi minusurile acestora, dar şi de ce este necesară trecerea de la maşinile cu propulsie bazată pe petrol la cele cu propulsie neconvenţională.
Opel Ampera încearcă să răspundă cât mai bine cerinţelor clienţilor de maşini electrice de acum şi din viitorul apropiat, plasându-se între maşinile hibrid obişnuite (de genul Toyotei Prius) şi cele strict electrice (cum e Mitsubishi i-MiEV).
Practic, Ampera beneficiază de un motor electric de 110 kW (150 CP) şi de un generator electric suplimentar de 54 kw (72 CP), ambele combinate cu un motor termic de 1,4 litri şi 86 CP, al cărui principal rol este de generator pentru motorul electric, dar care, în anumite situaţii, poate fi folosit şi ca ajutor suplimentar pentru motorul electric în propulsia maşinii.
Opel Ampera poate funcţiona în patru moduri:
Astfel, Opel Ampera aduce un mare avantaj prin acest sistem „range extender”: eliminarea temerilor privind autonomia scăzută, deoarece autonomia extinsă a maşinii (electric + motor termic) se cifrează la circa 500 km, mult mai mult decât orice maşină electrică de serie actuală.
Dat fiind că maşina este de tipul plug-in, iar autonomia de 80 km este suficientă în regim strict electric în majoritatea situaţiilor de trafic urban, specialiştii Opel consideră că Ampera are un consum de combustibil de circa 1,6 litri/100 km, în conformitate cu standardul ECE R101, iar emisiile CO2 se cifrează la maximum 40 g/km.
Noul Opel Ampera urmează să intre în vânzare şi pe piaţa din România începând din 2012, pentru un preţ de pornire de 42.900 euro, cu TVA inclus. Un preţ mare, la prima vedere, dar competitiv pe piaţa actuală a maşinilor electrice.