Cum să cumperi un Mercedes-Benz B-Class – manual sau automat?
Mercedes-Benz construieşte cutii de viteze de peste 50 de ani, dar Clasa B este primul model non-AMG care primeşte o transmisie automată cu dublu-ambreiaj. Transmisiile Mercedes sunt recunoscute pentru fiabilitatea lor, dar şi pentru capacitatea de a suporta forţe uriaşe şi puteri imense. Nu uitaţi că bestia SLR nu avea o cutie nouă sau specială, ci celebra şase trepte automată a mărcii, doar puţin modificată. Vremurile s-au schimbat, şi când avem BlueEFFICIENCY şi motoare mici şi economice, cutia cu dublu-ambreiaj este ideală. Mercedes-Benz nu cumpără cutiile, le construieşte singur, iar la capitolul DCT el trebuie să se lupte cu deja celebrul DSG al lui WAG.
7G-DCT este o cutie foarte compactă şi uşoară. Are o lungime de doar 36,7 centimetri şi o greutate de 86 de kilograme, iar în premieră pentru acest tip de transmisie, Mercedes-Benz foloseşte două pompe de ulei, una mecanică şi una electrică. Aceasta din urmă este menită să păstreze presiunea uleiului constantă atunci când motorul este oprit de către funcţia start/stop, astfel că la pornirea motorului transmisia este operaţională complet. O altă funcţie a pompei electrice este de a susţine pompa mecanică atunci când apar sarcini maxime (la acceleraţiile puternice). 7G-DCT este controlabilă prin intermediul unui selector electric, amplasat pe coloana de direcţie la fel ca la E, S, R, CL, SL sau ML. Selectorul este identic cu cel al noului ML.